2015. november 30., hétfő

Aranygaluska gluténmentesen

Aranygaluska 
(glutén tej és tojásmentes) 




Életem első aranygaluskáját készítettem el, nagyon finom lett, bár nem olyan mutatós süti.....de már nagyon régóta készültem rá, kár volt halogatni :) mert tényleg nagyon finom :) 

Az alapötletet és az elkészítés mikéntjét innen, Betti blogjáról néztem meg.

A tészta saját, a már jól bevált édes kelt tészta, csak kicsit több folyadékkal. 

Hozzávalók a tésztához:
  • 280 gramm új gyúrható Il Pane di Anna gluténmentes kelt tészta liszt (Egészség Market ) 
  • 20 gramm vaníliás pudingpor
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 35 ml langyos víz 
  • 2 evőkanál cukor
  • 240 ml folyadék (ebből nálam 100 ml víz és 100 ml Joya mandulás rizstej) (más fajta rizstej is jó) plusz még a 40 ml vízből dagasztáskor. 
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor vagy egy mokkáskanál fele vaníliakivonat (én ebből tettem de ha nincs a vaníliáscukor is jó) 
Ezenkívül: 6 púpos ek. darált dió, 6 evőkanál cukor, 70 gramm olvasztott vaj (nálam LIGA volt)

Az öntethez: Haas vaníliasodó (a zacskó leírása szerint elkészítve) és 4 dl Joya mandulás rizstej

Az élesztőt a 200 ml langyos-kézmeleg folyadékban felfuttattam kevés cukorral. A szárazanyagot összekevertem, majd felöntöttem az élesztővel. Géppel dagasztatni kezdtem, majd hozzáadtam a két evőkanál olajat is. Nekem még felvett a tészta 35 ml vizet. Egy lágy tésztát kaptam, amit kanállal kiszaggattam.






Olvasztott LIGA-ban megforgattam, majd a darált dióban is. 



Sütőpapíros tepsibe tettem őket, egymástól kisebb távolságnyira, leszórtam a maradék darált dióval, majd 30 fokos sütőbe tettem és egy órát kelesztettem. 

Ezután 180 fokra állítottam a sütőt és 30 perc alatt készre sütöttem. 




Míg sült, elkészítettem a sodót a leírás szerint, nekem most ránézésre kissé híg, de az ízén mit sem rontott. :) 

A kisült galuskákat tálba tettem és leöntöttem a sodóval. Nagyon nagyon finom lett :) 





Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészség Market biztosítja!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése