2015. november 9., hétfő

Zserbó aprósüti gluténmentesen

Zserbó aprósüti gluténmentesen 






Ezt a sütit itt Gesztenyeblog oldalán találtam.
Az enyém közel sem lett olyan szép, mert én picit másképp csináltam, külön diótöltelék és alá a lekvár, de nagyon finom, és tényleg mint a zserbó :) Na meg ahogy sült repedt is. 
Legközelebb talán picit jobban szétnyomom a kis golyókat és akkor esztétikusabb lesz :) 


Hozzávalók: 

  • 30 dkg Il Pane di Anna süteményliszt (innen: Egészség Market)
  • 25 dkg LIGA margarin
  • 1 púpos ek. tejföl, plusz ha még felvesz a tészta
  • 60 gr por cukor
  • 1 mk. vaníliás cukor
  • pici reszelt citromhéj 
  • csipet só
  • 8 dkg dió
  • 8 dkg porcukor
  • kevés forralt tej 
  • baracklekvár 
A tészta elkészítése megegyezik a hókifliével: 
A lisztet a vajjal elmorzsoltam, bele a cukor majd a tejföl, apránként és a dagasztógéppel egynemű tésztává dagasztattam. Viszonylagosan hosszú ideig tart, nem kell megijedni :) A dagasztás végén még hozzáadtam az egy kevés tejfölt, de nem biztos, hogy feltétlenül szükséges, nekem felvette. 
1 órára hűtőbe tettem. 

Közben a diót ledaráltam elkevertem a porcukorral majd a forralt tejet is beleöntöttem és kikevertem. 
A tésztát kivettem, kis diónyi darabokat letéptem, golyóvá formáztam, a közepüket az ujjammal benyomtam. Lekvárral majd a diótöltelékkel töltöttem.





Sütőpapíros tepsire tettem, 180 fokos sütőben kb. 22 percet sültek. Akkor jó mikor pirosodik kicsit a teteje. 

Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagot az Egészség Market biztosítja!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése