2016. november 7., hétfő

Anyóskifli gluténmentesen

Anyóskifli glutén- és laktózmentesen 




Végre eljött ez az idő és eljutottam odáig, hogy megsüssem végre az anyóskiflit. 
Ennek a sütinek tulajdonképpen semmi köze a kiflihez :) viszont az anyósomhoz - de nem szeretem ezt a szót.... - szóval a férjem édesanyjához annál inkább köze van. :) 
Tőle származik a recept, hosszú évek óta süti a családnak.

Imádtam ezt a süteményt, a diétám előtt nagyon sokszor ettem, nem lehet vele betelni, imádom. Az epém nem annyira, de egye fene némi szenvedést még ezért képes vagyok bevállalni. :) A puha omlós vajas tészta és a roppanós diós tojáshab a tetején, vmi fantasztikus. 

Az alapja: nem kevert tészta, tehát nem folyós és nem is nyújtható, a kettő között van, egy massza tulajdonképpen, amit a sütőporos tepsibe kell simítani. 

A teteje: cukros diós tojáshab :) nagyon finom :) 

A külseje: nem igazán mutatós, inkább mondanám rusztikusnak, de engem abszolút nem zavar...miután annyira de annyira finom, hogy nagyon. 

Az elnevezése: azért kifli mert pohár szélével kis kifli alakúra vágják, de én ezt most kihagytam, csak szeleteltem :) 

Hozzávalók:

Az omlós tésztához:

  • 5 tojás sárgája (én L-es tojást használtam de elég az M-es is)
  • 10 dkg cukor 
  • 1 citrom reszelt héja és alaposan kinyomkodott leve
  • 1 cs. sütőpor
  • 30 dkg Nutrifree Mix Per Dolci süteményliszt 
  • 25 dkg laktózmentes vaj (megjegyzés: az eredeti recept RAMA-t ír, én nem szeretem, így vajat használok, és tapasztalatom szerint a vajból inkább elég a 20 dkg is, de most 25-öt tettem én is).
A diós tojáshabhoz:
  • 5 tojásfehérje
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg darált dió 
A közepére: házi baracklekvár


Az omlós tésztához a hozzávalókat alaposan eldolgoztam: a liszthez adtam a cukrot a sütőport és a citromhéjat, majd a vajat és a tojássárgájákat. Géppel kevertetni kezdtem, és amikor szépen elmorzsolódott a vaj a lisztben hozzátettem a citromlevet is. Addig hagytam dolgozni a gépet amíg egy "habos" egynemű masszát nem kaptam. Ezt az egészet két kanál segítségével egy közepes méretű, sütőpapíros tepsibe simítottam. 

A tetejére kb. 6-7 kanálnyi baracklekvárt kentem.

A cukrot és a tojásfehérjét géppel kemény habnak felvertem, majd hozzákevertem a diót és a tésztára simítottam. 

180 fokra előmelegített sütőben 35 percet sütöttem. A sütési idő mindig sütőfüggő tűpróba szükséges. 
Középső rácson sütöttem. 

Szeletelés előtt meg kell várni míg teljesen kihűl mert nagyon omlós, mondhatnám azt is hogy másnaposan az igazi, ergo még akkor is teljesen puha a sütemény :) nem szárad ki :) 












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése