2019. április 30., kedd

FC Bayern München gluténmentes szülinapi torta

FC Bayern München gluténmentes szülinapi torta 


Idén is én csináltam Gergő szülinapi tortáját, amikor kérdeztem milyen legyen, ő csak annyit mondott, hogy csokikrémes és Bayern München-es. 
Hát olyan lett.

Ugyanúgy készítettem, mint a húgom tortáját, csak a díszítés lett más, cukorlapot használtam. 

Hozzávalók: 
(23 cm-es tortaformához): 
  • 6 tojás szétválasztva (M-es méretű) 
  • 180 gr Nutrifree Mix Per Pane liszt
  • 180 gr cukor
A krémhez:
  • 500 gramm laktózmentes mascarpone
  • 6 dl laktózmentes habtejszín 
  • 100 gr porcukor
  • 2 cs dr. oetker zselatinfix
  • 3 cs dr. Oetker habfixáló 
  • 60 gr Tutti holland kakaópor
A morzsakabáthoz: 
  • 250 gr laktózmentes vaj
  • 250 gr porcukor

Elkészítés: 
A 6 tojásból piskótát készítettem: a 6 db, M-es méretű tojást különválasztottam, a 180 gr cukorral kemény habbá vertem a fehérjét. Utána egyenként hozzáadtam a tojássárgákat, kikevertem óvatosan, majd a 180 gr lisztet hozzáadtam. 

A 23 cm-es tortaforma aljába sütőpapírt tettem, ráhúztam a csatos szélét. 

A sütőt 170 fokra melegítettem. A tésztát a formába simítottam, majd tűpróbáig sütöttem. 
Kb 45 percet sült a tészta, 30 perc után néztem meg először. 
Addig nem szabad nyitogatni a sütőt. 

A krémhez Betti receptjét használtam. 
A mascarponét a porcukorral, és a zselatinfixekkel kikevertem, hozzáadtam a kakaóport is. A fixálóval felvertem a tejszínt és ezeket összekevertem. 

A kihűlt piskótát 3 fele vágtam elfeleztem a krémet és betöltöttem. Hűtőbe tettem. 


Elkészítettem a morzsakabátot: 250 gr lm vajat és 250 gr porcukrot kikevertem géppel. Ezzel körbekentem a tortát. 

Hűtőbe tettem, majd másnap hajnalban burkoltam. A burkoláshoz Smartflex Velvetet nyújtottam, ezt simítottam a tortára, aztán díszítettem. 😊








1 megjegyzés:

  1. titanium vs stainless steel - Tinning vs. Stainless Steel
    TINNING vs. Stainless Steel: This is a new medical grade titanium earrings type of titanium which has no association with titanium build for kodi steel and titanium water bottle it's an excellent 2016 ford fusion energi titanium match. The titanium bohr model design

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.