2014. március 15., szombat

Glutén tej és tojásmentes diós muffin

Glutén tej és tojásmentes diós muffin

Ma egy olyan muffint készítettem, amihez nem "gyári" lisztkeveréket használtam. Egy külföldi oldalon találtam meg az eredetit, ennek alapján neki is kezdtem, de mi jobban szeretjük a diót a mandulánál, ezért alapból én diót használtam a mandula helyett, és a folyadék mennyisége is igen csekélyke volt, a megadott mennyiséggel nem is működött volna a tészta. Szerintem kimaradt belőle a víz.

Az eredeti recept innen van, ennek alapján készítettem, az alábbiak szerint: 

Hozzávalók:

  • 140 gramm cirokliszt
  • 90 gramm darált dió
  • 70 gramm burgonya keményítő
  • 90 gramm barnacukor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál xantán gumi
  • pici só
  • 1 dl rizsszirup
  • 125 ml narancslé
  • 100 ml víz
  • 2 teáskanál vanília kivonat (ha nincs otthon vaníliaaroma is jó vagy akár csak vaníliás cukor is)
  • a tetejére aprított dió
A szárazanyagokat összekevertem, majd hozzáadtam a vizet és a narancslevet is, összekevertem és a papírozott muffinformába betöltöttem, a tetejét megszórtam a darabos dióval. 180 fokos sütőben kb. 30 perc kell neki. Én 40-re állítottam, kicsit túlsütöttem  a tetejét, elég neki a 30 perc. :-)

Nem túl édes süti, kis porcukorral, eperlekvárral isteni finom. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.