2017. szeptember 20., szerda

Túrós kuglóf gluténmentesen

Túrós kuglóf gluténmentesen
(gluténmentes-laktózmentes) 


Az alábbi receptet nagyon sok helyen láttam már a neten, a Rupáner konyha blogban is, de a kiindulási alapját én innen Betti blogjáról vettem. 

Természetesen azért variáltam kicsit: nem rizsliszttel készült, tettem bele vaníliáscukrot és kicsit kevesebb vajat, és kevés aszalt vörösáfonyát. 

Hozzávalók: 

  • 250 gramm Nutrifree Mix per Dolci gluténmentes lisztkeverék
  • 250 gramm laktózmentes túró (én LIDL túrót használtam, mert ez ugyanolyan rögös mint a hagyományos túró) 
  • 150 gr cukor
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 1 biocitrom reszelt héja
  • fél citrom leve
  • 2 db tojás (én L-es tojást használtam)
  • 250 gr vaj vagy margarin (na én itt kicsit kevesebbet tettem. 200 gr vajat használtam el összesen a tésztába és a kuglófforma kikenésére. Ergo kb. 195 gr ment a tésztába a maradék meg a kenésre). 
  • 1 marék vörösáfonya
  • sütőpor (elég kb 8 gramm) 


A tojásokat a cukorral kikevertem egy fakanállal, hozzáadtam a szobahőmérsékletű vajat, majd a túrót és addig kevertem míg szép egynemű lett. Ezután beletettem a sütőporos lisztet és kikevertem. Sűrű massza lesz belőle. Nem folyik.


A kikent kuglófformába kanalaztam és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. Pontosan 55 percet sült középső rácson alsó felső sütéssel. 



Kicsit vártam, mikor elkészült, pár perc hűlés után rácsra borítottam és hagytam kihűlni. porcukorral leszórtam és kész is. :) 



















Nagyon nagyon finom, illatos és puha és fenséges ízű :) 

Próbáljátok ki! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.