2017. november 13., hétfő

Néró teasüti gluténmentesen

Néró teasüti gluténmentesen 

A minap megkívántam a nérót. Idejét sem tudom, hogy mikor ettem ilyet utoljára...régesrég a cukrászdákban lefóliázva dobozokban árulták. :) 
Nem tudom mi történt velem, hiszen már 4 éve diétázom, nem szoktam "rákívánni" úgy semmire, ha meglátom valahol....de most így jártam....a pékségben ahol vásárolok mindig van néró és bizony jó ideje szemeztem vele...a hétvége alkalmas is volt rá, hogy elkészítsem. :) 

A receptet több oldalon is megnéztem végül a Citromhab blogon és Betti oldalán lévő receptet választottam. Tökéletes.
Iszonyú finom lett, nekem nem olyan szép mint Bettinél és Citromhabnál, de nem  foglalkozom vele....hiszen nagyon finom :D nem is maradt semmi belőle, a karácsonyi aprósüti biztos, hogy ez lesz nálunk. :) 

Én Nutrifree lisztből készítettem, és mivel nagy tojásaim voltak (70 gr körüliek, a recept pedig M-est ír, ez jóval nagyobb féltem hogy szétfolyik a tészta) így egyet kihagytam belőle. De most úgy adom közre, ahogy az eredeti receptben van. :) 
Az én tojásaim ekkorák voltak: 


Hozzávalók: 
  • 250 gr Nutrifree Mix per dolci gm lisztkeverék
  • 150 gr porcukor
  • 150 gr vaj vagy margarin
  • 6 db tojássárgája
  • kevés vaníliáscukor
  • reszelt citromhéj
A töltéshez: házi sárgabaracklekvár
A tetejére: olvasztott csoki olajjal kikeverve

A sütőt előmelegítettem 180 fokra, és egy tepsibe sütőpapírt tettem. 
A szobahőmérsékletű vajat a cukrokkal habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojássárgákat is és a reszelt citromhéjat. Alaposan kikevertem a géppel, majd a végén a lisztet is belekevertem. Mikor szép egynemű tésztám lett, hagytam állni pár percet, majd egy nyomózsákba kanalaztam. Egymástól pár cm távolságra kb 10 ft-os nagyságú tésztákat nyomtam ki, illetve ahogy sikerült. :D Nem vagyunk nagyon jó barátok a nyomózsákkal :D 

Betoltam a tepsit a sütőbe és 15 percet sütöttem. A sütési idő sztem sok, nekem legalábbis soknak tűnik, elég a 12 perc is, kicsit megbarnult nekem az alja. Tehát a sütési idő változhat, sütőfüggő. Középső rácsra tettem a tepsit. Sütés közben szépen terül a tészta, kialakul a korongforma. :) 


Hagytam kihűlni, majd összepárosítottam a darabokat, megkentem baracklekvárral. 
Megolvasztottam a csokit, egy csepp olajat kevertem hozzá és kiskanállal ráhúztam a sütikre. 



















Nagyon-nagyon finom :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.