2015. augusztus 21., péntek

Grízes krémes glutén tej és tojás nélkül

Grízes krémes glutén tej és tojás nélkül 







Egy nagyon finom receptet hoztam, aminek az eredetijét itt: Betti blogján láttam

Más tésztával készítettem el, volt több tippem is, hogyan fogjak hozzá, mégis inkább egy másik megoldást választottam. 
A kisebbik fiam tej és tojásallergiás, neki szoktam készíteni egy kakaós sütit, ez tortaalapnak is jó, itt a blogban fent is van, nagyon jó alaprecept, és végül úgy döntöttem ezzel fogom megcsinálni, csak a lisztet cserélem le, illetve kevesebb ecet került bele, mert erősebb ecet van itthon mint a megszokott.
Mivel a Mester süteményliszt már a mákos és diós piskótánál bizonyított, ezért ezt a lisztet használtam, és nem is csalódtam. A piskóta állaga és íze mint a hagyományos kakaósé. 
Na jó, nem lett olyan magas, de ennél a sütinél ez nem is szempont. 

Írom, hogyan készült a tej tojás és gm változat:


  • 250 gramm Mester süteményliszt
  • 150 gramm cukor
  • 5 csapott evőkanál Tutti holland kakaópor 
  • 7-8 gr. sütőpor
  • 1 vaníliás cukor
  • csipet só
  • 1 mk. szódabikarbóna
Ezeket összekevertem, majd hozzáadtam ezt kikeverve: 
  • 6 ek. olaj (sima napraforgó)
  • 1,5 ek. Burg ételecet
  • 250 ml víz 
Az egészet simára kevertem és egy sütőpapíros tepsibe öntöttem. 
180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsült. Tűpróbával ellenőriztem. 





A krém:

  • 500 ml Joya mandulás rizstej
  • 7 evőkanál rizsdara
  • 1 vaníliás cukor
  • 250 gramm LIGA
  • 140 gramm porcukor
A rizstejet felforraltam és hozzáadtam a darát és a vaníliáscukrot, ebből tejbegrízt főztem. Kevergetve kihűtöttem majd hűtőbe tettem hogy jól lehűljön.
A LIGÁ-t és a porcukrot összekevertem majd hozzáadtam a grízhez és jól kikevertem. 



A piskótát kettévágtam, megtöltöttem a krém felével, rátettem a másik lapot és a krém másik felét rákentem. Elsimítottam, majd megszórtam egy kevés keserű kakaóporral. 









Fogyasztásig hűtőben tárolom :) 

Nagyon finom süti, próbáljátok ki :) 









20 megjegyzés:

  1. Csodásan néz ki, nagyon finom lehet. Látszik milyen könnyű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) igen ez most nagyon jól sikerült "mentes" tészta :)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen :) igen ez most nagyon jól sikerült "mentes" tészta :)

      Törlés
    3. Szia! Megkérdezhetem, hogy hány %.s ecetet használtál a piskótához?

      Törlés
  2. Szia, megkérdezhetem, hogy mekkora ez a tepsi? Úgy látom,nem a klasszikus"gáztepsi". nem szeretném, hogy túl vékony legyen a tésztám,mert abba rakom:)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. 20x25 cm a tepsi belső atmeroje

    VálaszTörlés
  5. azt szeretnem megkerdezni hogy mi a LIGA?

    VálaszTörlés
  6. Húsvétra én is elkészítettem, tortaformában sütöttem. Isteni lett! Köszönöm a receptet��

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Zsuzsanna! Nagyon örülök hogy ízlett és a visszajelzesnek is. 😊😋😘

    VálaszTörlés
  9. Szia Marika! Tudnàl segíteni abban, hogy esetleg ezt a sütit tortaként, ha készíteném, lappal fedve, fondanttal burkolva, elbírnà a birítàst? Eredetileg pudingos krémben gondolkoztam, csak tartok a rizstej ízétől, ovisoknak készülne a süti, szülinapra.

    VálaszTörlés
  10. Szia! Biztos hogy elbirja a boritast. 😊

    VálaszTörlés
  11. Sajnos nem tudom kinyomtatni.Nincsolyan funkció, tudnátok segíteni? Egyszerűbb lenne mint másolgatni! köszönöm nagyon sok segítséget adnak a receptek!:-)

    VálaszTörlés
  12. Pedig nyomtatható a bejegyzés nem tudom miért nem sikerül:-)

    VálaszTörlés
  13. Ez egy isteni recept, köszönöm 😊

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.