2015. február 24., kedd

Pudingos kevert süti glutén tej és tojás nélkül

Pudingos kevert süti glutén tej és tojás nélkül 


Ezt a nagyon finom sütit egy nagyon jó blogról,  Betti gluténmentes konyhája oldaláról hoztam, innen.
Az eredeti recept tejjel és tojással készül :) 
Az én változatomban ezek nem szerepelnek, én egy diós alapú kevert sütit sütöttem alapként és erre jött a krém és a csoki.

Az én sütim nem lett túl dekoratív, mert több hibát is elkövettem. Ezt majd a bejegyzésben le is írom, más ne kövesse a példámat :) 





Hozzávalók egy közepes tepsi kevert tésztához:

  • 200 gramm Nutri-free Mix Per Dolci liszt
  • 80 gramm Nutri-free Mix Per Pane liszt
  • 160 gramm darált dió
  • 2 közepes alma pucolva reszelve
  • 40 gramm Vitador tejmentes margarin vagy LiGA, vagy kókuszzsír 
  • 180 gramm cukor
  • 200 ml víz
  • 1 csomag sütőpor
  • egy nagyobb csipet mézes fűszer keverék (ha nincs fahéj is megteszi)


A szárazanyagokat összekevertem, a margarint felolvasztottam, az almát pucoltam reszeltem. A lisztkeverékhez adtam a cukrot, az almát, az olvasztott margarint majd hozzáadtam a vizet is, az egészet géppel kikevertem (de kézzel sem tart sokáig) nem szabad folyós állagúnak lennie, hanem a sima kevert süti állagát hozza. 180 fokos sütőben 40 perc alatt megsütöttem, középső rácson. Időnként ellenőriztem tűpróbával hogy jó -e már. Az alma miatt kicsit szaftosabb a tészta mint egy alap sima piskóta, de tojásmentes süti lévén fontos rá figyelni hogy ne legyen kemény tészta. Viszonylag nagy tepsibe simítottam, mert nem fontos, hogy magas legyen, inkább alacsonyabb, vékony sütialapot süssünk, mert a tetejére ugyanolyan vastagságú krémréteg kerül. 







Amíg sült elkészítettem a krémet.

Hozzávalók a krémhez:
  • 20 dkg LIGA margarin
  • 15 dkg porcukor
Ezeket elkeverni és hűtőbe tenni. 
  • 2 csomag vaníliás pudingpor (dr. oetker)
  • ízlés szerint cukor (én 4,5 kanállal teszek összesen)
  • 6 dl Joya mandulás rizstej 
A szokásos módon pudingot főzünk ebből. Félretesszük és kihűtjük.

Amikor a puding és a porcukros keverék már egyforma hőmérsékletű, akkor szépen habverővel egyneműre keverem őket. Fontos, hogy sokáig keverjük és inkább robotgéppel, ne maradjon darabos (én ezt a hibát is elkövettem). A krémet, ha kész, rásimítom a kihűlt süti tetejére. 

Ezután Fin Carré étcsokit olvasztok és kihűtöm. Ez fontos hogy épp langyos legyen, különben nem marad a sütin :) én legalábbis így jártam, nem hagytam elég időt neki, hogy hűljön, lecsorgott, úgy kellett visszakanalazni és a pudingos krémben is kicsapódott a Liga a melegtől. :D

Szóval kicsit kapkodtam, és nem lett a legszebb, vágni is nehéz volt mert nagyon puha lett, a vágás mentén látszik a csoki nyoma, de: annyira finom, hogy nem lehet abbahagyni. :) 
Ajánlom hogy próbáljátok ki :) 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.