2015. szeptember 18., péntek

Almáspite glutén laktóz és tojás nélkül

Almáspite glutén laktóz és tojás nélkül 









Amióta újra ehetem a laktózmentes tejtermékeket, nincs már teljes tej megvonás, könnyebb a helyzetem, és nagyon vágytam már egy jó kis hagyományos tejfölös pitére. 

A családi receptet vettem elő, abból kihagytam a tojást, és a lisztet gluténmentesre cseréltem, a tejfölt pedig laktózmentesre. 

Hozzávalók:
  • 42 dkg Mester süteményliszt 
  • 5 dkg kukoricaliszt (én Nett-food márkájút használtam)
  • 10 dkg cukor, 
  • 1 sütőpor,
  • 1 citrom reszelt héja
  • 25 dkg LIGA hidegen kis kockára vágva  
  • 1 doboz laktózmentes tejföl - 150 grammos plusz még egy púpos ek. tejföl
  • 2 evőkanál Mester zsemlemorzsa. 

Töltelék: 
  • 16 db alma pucolva reszelve 2ek. cukorral megpárolva kis fahéjjal
  • A nyújtáshoz rizsliszt

Mindig a tölteléket készítem először, az almát megmostam, hámoztam, reszeltem, és a cukorral lepároltam. A végén meghintettem a fahéjjal és elkevertem, félretettem.  

Míg hűl, a szárazanyagot összekevertem, hozzáadtam a LIGA-t, es kevertetni kezdtem a géppel. Apránként hozzáadtam a tejfölt nekem ennyi belement egy mokkáskanálnyit ki kell hagyni, azzal kenem le sütés előtt a tésztát. 

A gép miután bedagasztotta még kézzel átgyúrom, hogy érezzem jó -e, ilyenkor ha szükséges (nagyon lágy) lehet még bele tenni kevés (!) lisztet.




Kétfelé veszem,  ezután rögtön hűtőbe teszem fél órára. 

Aztán a hagyományos módon elkészítem a sütit: rizslisztes nyújtólapon (a nyújtót is lisztezem) kinyújtom az első tésztagombócot, rátekerem a nyújtóra, majd a sütőpapíros tepsibe gurítom. Ráteszek zsemlemorzsát, majd az almatölteléket. 





Erre jön a második réteg kinyújtott tészta. 




A felső tésztaréteget megszurkálom és ecsettel lekenem a tejföllel. 180 fokos sütőben 30-40 percet sütöm.




Nekem most maradt ki egy kevés tészta, ezzel megdíszítettem a tetejét :) 
Valamiért repedezett a teteje, ennek az okát nem tudom, de igazából annyira nem zavar mert nagyon finom és puha lett :) 








1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.