2015. szeptember 3., csütörtök

Gluténmentes cipó

Gluténmentes cipó 





Tegnap sütöttem ezt a kis cipót, van már hasonló recept a blogon, gluténmentes kenyér Bettitől néven ez is ugyanazokból a lisztekből állt össze, csak más arányokkal, és csak amiatt, mert éppen ennyi volt a Nutri és a Farmo-s zacskóban is, és már nem akartam bontogatni, új csomagot. 
Nagyon szépen feljött és lágy, puha tésztája van. 
A víz mennyisége megegyezik a liszt mennyiségével. 

Hozzávalók: 


  • 235 gramm Nutri-Free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 30 gramm Farmo  LP Low Proteine liszt 
  • 35 Schar Mix It Universal
  • 2 csapott kanál burgonyapehely 
  • 15 gramm friss Budafoki élesztő, 
  • 300 ml langyos víz 
  • 1 ek kókuszolaj
  • 1 mokkáskanál cukor
  • 4-5 gramm só (csapott tk.)
Az élesztőt a kézmeleg vízben a cukorral felfuttattam, addig kimértem a szárazanyagot, összekevertem, kikentem  egy kisebb kerek jénait (felül 14 cm átmérőjű), szórtam bele kevés rizslisztet is. 
A vizet beleöntöttem a lisztes keverékbe, majd a géppel dagasztatni kezdtem, hozzáadtam a kókuszolajat is és addig dagasztotta a gép míg szép egynemű tésztát nem kaptam. 

Ezt a kikent tálba tettem elsimítottam a tetejét egy enyhén olajos kanállal, leszórtam rizsliszttel, bevágtam és 30 fokos sütőbe tettem, 1 órára. 
Utána 195 fokra csavartam a sütőt, kevés olajjal lekentem a megkelt kenyeret és 45 perc alatt készre sütöttem. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.