2015. augusztus 28., péntek

Rakott burgonya glutén és laktózmentesen

Rakott burgonya glutén és laktózmentesen






Nagy kedvencem a rakott krumpli és a hagyományos formában két évig nélkülöznöm kellett.
Természetesen alapból gluténmentes kell legyen, bár ha belegondolok, hogy mondjuk van olyan kolbász, amiben van....na mindegy nem gondolom tovább. :) 
Az eddig szigorúan tartott gm tej és tojásmentes diéta után, most eljutottam odáig, hogy kis mennyiségben a tejfölt, a kemény sajtot, a túrót, a tojást főtt formában már tolerálom. 

Ezért ma rakott krumplit készítettem, úgy, ahogyan régen, semmi változtatással :) illetve laktózmentes tejföllel. 

Hozzávalók:


  • kb. 16 db közepes burgonya
  • 10 db tojás
  • 8 db LIDL Dulano vagy Wiesbauer bécsi virsli (glutén és laktózmentes)
  • kb. 12-14 karika széles füstölt mangalica szalámi vagy kolbász (megbízható helyről!)  (a karikákat négy kockába vágom még pluszba)
  • 1 db 250 ml-es Spar Free From laktózmentes tejföl 

A burgonyákat meghámozom (én így szoktam, régen héjában főztem, de sztem így jobb) megmosom és egy nagy edényben felteszem főni (egyben, nem vágom fel karikára). Kb. forrástól számítva 35 perc alatt megfő. 

A tojásokat megmosom és enyhén sós vízben keményre főzöm. (forrástól számítva 10 percig)
Ezután hideg vízbe teszem. 

A virslit karikákra vágom, a mangalica szalámit kockákra, majd azt egy serpenyőben kisütöm. Annak a zsírján a virslit is megsütöm és félreteszem.

A főtt krumplit kiveszem, hagyom hűlni, addig megpucolom a tojásokat.

Egy tűzálló tál aljára kevés kolbászzsírt teszek, karikára vágom a krumplit és beterítem vele az edény alját. Erre 3 db tojást szeletelek, majd ráteszem a virslit és a kolbászt, kicsi zsírt csurgatok rá, majd tejfölt kenek rá, és picit megsózom. Ezt még kétszer ismétlem, majd a tetejét befedem krumplikarikákkal, megkenem tejföllel. 

Előmelegített sütőbe teszem, 200 fokra, kicsit lejjebb mint a közepe és 45 perc alatt pirosra sütöm. 


Aki úgy szereti a rétegek közé tehet sajtot és a tetejére is, én nem akartam túl sokat :) egyelőre már ennek is nagyon örülök :) 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.