2015. augusztus 20., csütörtök

Töltött zsemle 2.

Töltött zsemle 2. 



Töltött zsemléket készítettem, nagyon szeretem és gyors vacsorára tökéletes. :) 
Készítettem már más recept alapján, Betti receptje alapján, amit itt találhattok meg :)  de most nem akartam keverni a liszteket, így a Nutri Free lisztet használtam önmagában. :) 

Hozzávalók: 


  • 250 gramm Nutrifree Mix  Per Pane kenyérliszt
  • 3 gramm só
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 1 evőkanál puffasztott amaránt
  • 220 ml víz (kézmeleg)
  • 1,5  ek. olaj
  • 1,2 dkg friss Budafoki élesztő
  • minimális cukor az élesztőhöz
Ezenkívül: pár szelet sonka, és kockára vágott Violife sajtpótló 

Ha esetleg nincs puffasztott amaránt otthon, elhagyható, én a vaspótlás miatt használom :)  

Elkészítése:

Az élesztőt a cukorral és a kézmeleg vízben felfuttattam, amíg a folyamat zajlott, addig kimértem és összekevertem a szárazanyagokat. 
Hozzáöntöttem az élesztős keveréket majd géppel dagasztatni kezdtem, hozzáadtam az olajat és egynemű tésztává dagasztattam. Ezután letakartam és előkelesztettem a tésztát, 45 percig. Szobahőmérsékleten, nem tettem sütőbe. 




Ezután 5 egyforma részre osztottam kicsit szétlapítottam, megtöltöttem a sonkával és a sajtpótlóval. Zsemlét formáztam, lekentem gyengén olajjal. Volt aminek a tetejét ekkor bevágtam, volt amire szezámot szórtam.



185 fokra előmelegített sütőbe tettem, és 35 perc alatt készre sütöttem. Két zsemle tetejére a 20-ik perc körül reszelt Violife került :) 

Nagyon finom lett próbáljátok ki :) 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.