2015. augusztus 26., szerda

Nutri-Farmo gluténmentes kenyér

Nutri-Farmo gluténmentes kenyér 







Ma este egy Nutri-Farmo kenyeret sütöttem, nagyon egyszerű, de jól sikerült :)
Nagyon finom, és kicsit olyan rusztikus lett a külseje, és ropogós a kérge :) belül pedig finom puha. 
Van már a blogon egy NF-Farmo kenyér, de itt a liszt aránya más.

Hozzávalók:
  • 260 gramm Nutri-free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 45 gramm Farmo LP Low Protein liszt
  •  280-290 ml langyos víz (én apránként adagoltam, amennyit a tészta felvesz…ne legyen kemény!!)
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • ½ mokkáskanál cukor
  •  2 evőkanál étolaj 
  • 5 gramm só
  • 13 gr friss Budafoki élesztő

A jénai kikenéséhez olaj és rizsliszt, valamint a kenyér szórásához is kell némi rizsliszt, a kenéshez olaj.

Az élesztőt a kézmeleg vízben a cukorral felfuttattam (ahhoz csak 250 ml-t öntöttem az edénybe) 
Kimértem és összeborítottam a száraz hozzávalókat, majd hozzáadtam a langyos vizes élesztőt, és elkezdtem dagasztatni a géppel…mikor már félig elkeverte hozzáadtam az olajat is, és a maradék vizet. Ezután a kikent kilisztezett jénaiba borítottam, gyengén olajos kanállal elsimítottam a tetejét, és bevágtam, leszórtam rizsliszttel.





30 fokos sütőbe tettem és 1 órát kelesztettem. 





Felcsavartam a sütőt 195-200 fokra, lekentem olajjal vékonyan és megsütöttem kb. 45 perc alatt.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.