2016. május 16., hétfő

Piskótatekercs

Piskótatekercs





Nos....megcsináltam a számomra eddig lehetetlent....a tojás nélküli piskótatekercset. Azt nem állítom, hogy szép :D, nem szép.....sőt, még el is rontottam a pudingosat, mert a hosszabbik oldalánál tekertem fel így olyan de olyan lapos lett mint az Alföld. DE: egyben marad és tekerhető. Oké....repedezik,....viszont a titok: nem szabad fel és kitekerni!! rögtön kenni kell forrón rá a pudingot vagy lekvárt és tekerni. 
Én feltekertem forrón, üresen majd ki és úgy kentem, nem kell...nem szabad vele sokat babrálni. Mivel nem tojásos, nem lesz szalonnás sem a piskóta. 

A tészta két variációban készült, természetesen Mester süteménylisztből a szokásos piskótatésztából. Viszont nagyon kíváncsi voltam, hogy kevés utifűmaghéj változtat -e rajta, így a második adag tésztához már tettem. Szerintem javít a tekerhetőségen. Ízre nem befolyásolja. Leírom mindkettőt, hogyan készítettem. 
Az alapreceptet lefeleztem, egy tekercshez a féladag tészta elég. 

Vaníliakrémes és málnalekváros piskótatekercs 
Hozzávalók tekercsenként:

  • 125 gr Mester süteményliszt
  • 75 gr cukor
  • 2 ek. Tutti holland kakaópor
  • 3-4 gr sütőpor
  • fél cs. vaníliáscukor
  • fél mk. szódabikarbóna
Ezeket összekevertem, majd hozzáadtam ezt a keveréket:
  • 4 ek. étolaj (igen több mint eredetileg)
  • 1 ek ecet (most 15%-osat használtam)
  • 125 ml víz 
Az egészet alaposan kikevertem majd egy sütőpapíros gáztepsibe öntöttem a masszát ( a nagy lapos gáztepsi amit a tűzhelyhez adnak). Szépen elsimítottam egy kanállal, a tepsi széleitől kb. 10-10 cm-eket elhagyva. 
175 fokra előmelegített sütőbe tettem és 15 perc alatt megsütöttem. Középső rácson. Nem szabad tovább sütni, ennyi idő elég neki mert nagyon kis vékony a nyers tészta, átsül rendesen ennyi idő alatt. 

Közben elkészítettem a pudingot: 
3 ek cukor, 1 vaníliás pudingpor, ezt 100 ml Joya mandulás rizstejjel kikevertem és további 230 ml mandulás rizstejet kevés reszelt citromhéjjal felforraltam. Hozzáadtam a kikevert pudingport, és a szokásos módon pudingot főztem. Jó sűrű lesz de ilyennek kell legyen. 

A megsült piskótát ráborítottam egy tiszta sütőpapírra ami alá nedves konyharuhát tettem és az alá egy nagy tiszta textilpelust. A konyharuhával segítve feltekertem a piskótát. Na ezt nem kellett volna, egyből meg kell kenni a pudinggal, és utána tekerni. De még forrón :) 
Mikor az egészet feltekertem hagytam állni úgy forrón és úgy hagytam kihűlni langyosra. Akkor már szeletelhető rendesen. Nem esik szét, de nagyon nagyon puha a tészta. 













A lekváros variációnál a tészta ugyanaz, annyi kiegészítéssel, hogy a szárazanyaghoz hozzáadtam 4 gr Fiber husk utifüvet, és a folyadékhoz plusz 25 ml-t. 
Mikor kisült a tészta, forrón megkentem lekvárral és a nedves konyharuhával rásegítve egyből feltekertem. Hagytam így kihűlni majd szeleteltem.








Összegzés: 
Szerintem az útifüvessel könnyebb dolgozni, bár nem mondom 100%-ra hogy emiatt lett szebb a lekváros...mert ugye a sima tésztásat kétszer tekertem. A lényeg: mindkét variációban működik a tészta :) Nagyon finom, és nagyon puha. Nem száraz, nem fojtós :)

Sajnos a házi, általam tavaly főzött eperlekvár már elfogyott, de a díszítéshez használt eper már saját termés a kertünkből :) A lekvárt kicsit túltoltam a sütiben, itt ott sok lett :) de nem baj mert nagyon finom :) 





2 megjegyzés:

  1. Sajnos érintett vagyok a glutén /minden gabona/ élesztő és tejfehérje mentes életben! Ezért nagyon örülök,hogy rátaláltam a blogodra,de a piskóta tekercsnek kifejezetten örülök,mert tojás mentes! És nagyon tetszetős! Most éppen itt járok,és keresek! Elmentettem a blogod! További jó alkotást kívánok!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Sajnos érintett vagyok a glutén /minden gabona/ élesztő és tejfehérje mentes életben! Ezért nagyon örülök,hogy rátaláltam a blogodra,de a piskóta tekercsnek kifejezetten örülök,mert tojás mentes! És nagyon tetszetős! Most éppen itt járok,és keresek! Elmentettem a blogod! További jó alkotást kívánok!!! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.