2016. május 13., péntek

Lángos gluténmentesen

Lángos gluténmentesen 
(laktózmentes is)


A lángos....mást nem is nagyon kellene írnom....ez "a lángos" gluténmentesen. 

A tökéletes recept, innen Betti gluténmentes konyhájából......semmi variálás :) illetve annyi, hogy tejföl helyett joghurtot tettem a tésztába, mert az epémnek már valószínűleg sok(k) lenne ennyi minden. 

Szóval...amiért én most lángost sütöttem....azért volt, mert a múlt héten ovis napon voltunk, ahol rengeteg lángost megsütöttek, persze mindet búzalisztből, szóval én csak nyeltem nagyokat és szívtam be az illatát. És persze néztem, ahogy a tésztát gömbölygetik, húzzák és sütik. Legszívesebben beálltam volna sütni. Gondolkoztam is, ha hazaérünk nekiállok, de olyan későn jöttünk, már nem volt rá idő. 

Na, azóta is lángosra vágytam, és most eljött az idő, és megsütöttem. 

Hozzávalók 6 db-hoz:

  • 250 gramm Nutrifree Mix per Pane gluténmentes liszt 
  • 3,5-4 gr Budafoki porélesztő
  • 200 ml langyos víz
  • 2 evőkanál laktózmentes joghurt (én az Aldiban kaphatót használom, soha nem okoz tünetet)
  • 1 tk cukor
  • 1 mk só
A lisztet a sót a cukrot elkevertem alaposan. A vizet és a joghurtot meglangyosítottam. A porélesztőt elkavartam a lisztben és hozzáadtam a vizet, majd a dagasztógéppel kikevertettem. Hozzáadtam a joghurtot is, jó alaposan elkeverte a gép, majd a masszát egy műanyag tálba tettem és letakartam. Kb. egy-másfél órát hagytam kelni a pulton. 

Ezután a megkelt tésztát 6 db-ra osztottam és vizes kézzel gombócokat formáztam belőlük. 

Egy nagyobb wok sütőben (vagy más magas falú serpenyő is jó) kókuszolajat forrósítottam. A gombócokat enyhén olajos kézzel szétlapítottam és amennyire lehetett széthúzkodtam. A forró olajban kisütöttem pár perc alatt időnként megforgatva. Papírtörlőre szedtem, majd kis fokhagymával átdörzsöltem, joghurttal megkentem, és reszelt sajtot szórtam rá. És megettem. Nagyon jólesett :) 














3 megjegyzés:

  1. Isteni lett. Es sokkal sokkal egyszerubb mint gondoltam. Koszonom a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen:-) örülök hogy ízlett:-)

    VálaszTörlés
  3. Joghurt helyett mit lehetne beletenni,hogy jól sikerüljön? Tejterméket sem lehet fogyasztanunk.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.