2015. szeptember 11., péntek

Sütőben sült töltött fánk

Sütőben sült töltött fánk 
(glutén tej és tojás nélkül) 





Ennek a finom édes kelt sütinek a receptjét a fánk tésztám adta, csak gondoltam mi lenne ha sütőben sütném ki, olaj nélkül. És természetesen valami finomsággal töltve. Így aztán ez lett belőle. Nagyon finom puha fánkok lettek. 

Leírom, hogyan készítettem:

Hozzávalók a tésztához:


  • 300 gramm gluténmentes liszt 
(ebből nálam 275 gramm NutriFree Mix Per Pane és 25 gramm Farmo LP low Protein). innen: Egészség Market
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 1,5 evőkanál cukor
  • 220 ml folyadék (ebből nálam 120 ml víz és 100 ml Joya mandulás  rizstej)
  • 1 evőkanál kókuszolaj
  • fél csomag vaníliáscukor 
  • 1 teáskanál rumaroma
  • 1 citrom reszelt héja
  • dagasztáskor még kb. 30-40 ml víz (nekem felvette a tészta)
Pudinghoz:
  • 4 dl Joya mandulás rizstej
  • 1 csomag dr. oetker pudingpor (vaníliás)
  • 3 ek cukor
Ezenkívül pár darab érett őszibarack, akár friss akár befőtt, ami van otthon. 

Elkészítése: 

A rizstejet és a vizet meglangyosítottam, az élesztőt kis edénybe morzsoltam, egy csipet cukrot szórtam rá, és ráöntöttem a rizstejes vizet. Hagytam dolgozni az élesztőt, addig a szárazanyagokat kimértem és összekevertem. Mikor az élesztő felfutott, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez.  Mrs. KA elkezdett dagasztani, majd az olajat apránként a tésztához csurgattam.  Enyhén ragadós jó állagú tésztát kaptam. Ruhával letakartam és szobahőmérsékleten  kb. 40 percig kelesztettem. Addigra duplájára is kelt.

Amíg kelt, addig megfőztem a pudingot és félretettem.

Pár darab barackot megmostam és felvágtam, majd egy mini pogácsaszaggatóval kiszúrtam. Azokat amik a leeső részek voltak (keret) sem dobtam el. Lettek olyan fánkok amik azzal készültek.  

A tésztát miután megkelt, kb. egy cm magasra nyújtottam, egy vizespohárral kiszaggattam és a közepükbe mélyedést nyomtam.

Ebbe pudingot kanalaztam majd rátettem egy-egy "barackgömböt". 
Volt amibe már nem jutott, na azok készültek úgy, hogy azt a barackdarabot, amiből kivágtam a belsejét rátettem a tésztára és beletettem a pudingot :) 




Körbekentem olajjal enyhén, leszórtam kristálycukorral és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. 35 perc sütési időt állítottam be, a 20 percnél megkentem a fánkokat JOya mandulás rizstej és olvasztott LIGA keverékével és így sütöttem tovább. Mikor elkészült, porcukorral tálaltam. :) 










Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagot az Egészség Market biztosítja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.