2015. szeptember 12., szombat

Zserbó glutén tej és tojás nélkül

Zserbó - Tej, tojás és gluténmentesen

Mester süteménylisztből készítettem ezt a zserbót, nagyon finom lett. :)
Megsült, nem sületlen, csak a tészta felszívta a tölteléket :) így jártam :) 




Az alaprecept a klasszikus Horváth Ilona féle szakácskönyvből van. 

Hozzávalók:


  • 35 dkg Mester süteményliszt (nekem dagasztáskor még felvett kb. 40 grammnyit)
  • 20 dkg LIGA margarin
  • másfél dkg friss Budafoki élesztő
  • 1 dl rizstej (én most Joya mandulásat használtam, szépen felfutott benne az élesztő)
  • 50 g kristálycukor
  • csipet só
  • késhegynyi szódabikarbóna
A töltelékhez:
  • 12 dkg darált dió
  • 12 dkg porcukor összekeverve, valamint 
  • 20 dkg baracklekvár
A tetejére:

7 kanál vizet 7 csapott evőkanál cukorral felfőzök, ebbe 4 csapott ek. kakaóport elkeverek, és lehúzom a tűzről, belekeverek 7 dkg Liga margarint, és félreteszem.


Tepsi mérete: 30x30 cm


Elkészítés:


Szokásos módon az élesztőt a langyos rizstejben egy kiskanálnyi cukorral felfuttatom, a margarint apró kockákra vágom, és az összes szárazanyagot kimérem, elkeverem, hozzáadom a margarint valamint a felfuttatott élesztőt. Robotgéppel bedagasztatom, ha szükséges adható még hozzá liszt, de csak csínján és apránként, nekem felvette a plusz lisztet.





Amikor szép egynemű a tészta, három részre osztom. Az első tésztagombócot kinyújtom, nagyon szépen lehet dolgozni vele, nem szakad, némi sütilisztet szórtam alá, majd feltekerem a nyújtófára és a kikent, kilisztezett tepsibe "gurítom".  




Rákenem a lekvár felét, majd megszórom a porcukros dió felével, nyújtom a következő lapot és ráhelyezem, majd megint megkenem lekvárral és a porcukros dió másik felével. A harmadik gombócot is kinyújtom, és lefedem vele a tölteléket. Ezután letakarom és meleg helyen egy órát pihentetem. 



Utána megszurkálom a tetejét villával és előmelegített sütőbe, 180 fokon 40 percig sütöm, de mindenkinek más a sütője, így inkább úgy írom, hogy addig kell sütni míg szép piros a teteje, de puha, nem szabad túlsütni. 
Amikor kihűlt, én a tepsiben hagyom, úgy bevonom csokimázzal és lefedem. 



Nagyon finom, puha, ízre is tökéletes, mint a hagyományos búzás zserbó. Nincs különbség :-) 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.