2015. február 24., kedd

Lasagne glutén tej és tojás nélkül

Lasagne  glutén tej és tojás nélkül 


Az alábbi recept szintén Bettitől származik - mint sok más recept is, hiszen ő már régóta tartja a diétát és sok tapasztalata van, amit szívesen oszt meg másokkal. :) én pedig szívesen próbálom ki az általa kipróbált és közzétett recepteket. 
Megint egy tökéletes ételt kreált, és nagyon boldog voltam, hogy hosszú idő után megint ehettem lasagne-t.:-)



Az eredeti itt található az alábbi linken: 
http://pbetti30.blogspot.hu/2015/01/lasagne.html

Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy anyukám hozott bolognai ragut, azt már nem kellett elkészítenem, (főleg hogy már nagyon éhes voltam) de a receptben ott a leírás, hogyan készül. :) Ehhez hozzátenni nem is kell többet :) 
Ha vki használ kész alapokat, akkor elkészíthető a Csodakonyha bolognai szósz alapjával is, nagyon finom és gluténmentes, tejmentes. 

Mi a bolognai ragut fél kiló húsból készítjük. 

Szóval amit én hozzátettem, a kész ragu mellett, készítettem egy besamel mártást amit mi is megehetünk. 

A besamel hozzávalói: 

5 dkg Liga (vagy kókuszzsír, de abból kevesebbet használjunk a fele is elég!!) 
5 dkg rizsliszt
5 dl rizstej

Ezen kívül felhasználtam még Nutri-free glutén és tojásmentes lasagne lapokat, valamint Violife sajtpótlót. 

A zsiradékot megolvasztottam, a rizslisztet átpörgettem rajta, majd felöntöttem a tej felével és apránként adagoltam a másik felét is. Felforraltam és folytonosan kevertem, amíg besűrűsödött. Csipet sót adtam hozzá és félretettem. 

Egy tűzálló tálat kikentem vékonyan kókuszzsírral, tálba kevés ragut tettem, erre ráhelyeztem a tésztalapokat. Arra tettem egy sor ragut, rá egy sor besamelt, arra pedig reszeltem Violife-ot, megint rétegeztem ugyanígy majd mégegyszer. A tetejére kevés maradék ragut tettem, arra már csak Violife-ot reszeltem és 190 fokra előmelegített sütőbe tettem, fóliával letakarva. 25 percet sült így, utána levettem a fóliát és pirosra sütöttem. A lapok szépen átpuhultak, nem maradt kemény az alja sem. Nagyon finom volt :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.