2015. március 5., csütörtök

Mákos mini linzertorták glutén tej és tojás nélkül

Mákos mini linzertorták glutén tej és tojás nélkül 





  • 10 dkg Nutri-free Mix Per Dolci süteményliszt
  • 5 dkg mandulaliszt (vagy darált mandula)
  • 4 dkg porcukor
  • csipetnyi Lucullus mézesfűszer (nem kell sok bele, épp csak érezni az ízén úgy a jó)
  • 6 dkg  Vitador margarin
  • 1/2 csomag vaníliás cukor
  • 1 biocitrom lereszelt héja
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló ( 1 ek. négy kanál vízben elkeverve), ennek a felét adtam hozzá
  • 1/2 mk. sütőpor


Hozzávalók a töltelékhez:


    • 70 gramm gluténmentes darált mák
    • 45 gramm porcukor
    • 50 ml Joya mandulás rizstej
    • reszelt citromhéj
    • kevés baracklekvár

    A tejet felforraltam és hozzáadtam a porcukorral, van.cukorral, citromhéjjal elkevert mákot, kevertem rajta párat majd félretettem és hagytam kihűlni. 
A lisztet a mandulával, a porcukorral, a citromhéjjal, vaníliáscukorral és a sütőporral alaposan elkevertem, hozzáadtam a kockára vágott zsiradékot,  robotgéppel elkezdtem dagasztatni, majd hozzáadtam a tojáspótlót is. Mikor szép egynemű tésztát kaptam, leállítottam  Mrs. Bosch-t és kézzel gombócot formáztam a tésztából. Pici lisztet nekem még kellett hozzá adni, de nem sokat adtam hozzá a tészta lágy maradt. Ezután 1 órára hűtőbe tettem. 

Elkészítettem a máktölteléket, ami annyiból áll, hogy a mákot elkevertem a porcukorral, citromhéjjal és annyi  - előzőleg felforralt - rizstejjel, amennyit felvesz. Apránként adagoltam a rizstejet, nem szabad hogy folyós legyen. 





Egy óra elteltével a tésztagombócot rizslisztezett nyújtólapon, lisztezett nyújtófával kinyújtottam, kiszaggattam egy hullámos szélű formával  és nagyon vékonyan, olajjal kikent mini tortaformába helyeztem a linzervirágokat. 
Tettem mindegyikbe 1 kávéskanál lekvárt, elkentem, arra rá a máktölteléket, kiszúrtam  még a maradék tésztából formákat, amit a tetejükre helyeztem, majd 180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütöttem. 






A tésztából marad ki abból a maradékból linzereket sütöttem :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.