2015. március 7., szombat

Almás-diós csavart glutén tej és tojás nélkül

Almás-diós csavart glutén tej és tojás nélkül 

Az alábbi kelt süti receptjét itt, AranyTepsi blogján találtam. :)

A tésztáját nem vettem át, hanem a jól bevált saját mentes tésztámat gyúrtam be, és töltöttem meg a blogon leírt töltelékkel. 







Hozzávalók a tésztához:


  • 300 gramm gluténmentes liszt 
(ebből nálam 270 gramm NF Mix Per Pane és 30 gramm Mester házi kenyérliszt). 
  • 14 gr friss Budafoki élesztő
  • 1,5 evőkanál cukor
  • 260 ml folyadék (ebből nálam 160 ml víz és 100 ml Joya mandulás rizstej
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor 
  • 1 teáskanál rumaroma
  • 1 citrom reszelt héja
  • A töltelékhez 3 db almát megpucoltam, lereszeltem, és lepároltam. Darált diót elkevertem kevés porcukorral és ezt mind félretettem.
  • szükség lesz még 1 ek fahéj és 2 ek cukor keverékére 







A tészta elkészítése: 

A rizstejet és a vizet meglangyosítottam, az élesztőt kis edénybe morzsoltam, egy csipet cukrot szórtam rá, és ráöntöttem a rizstejes vizet. Hagytam dolgozni az élesztőt, addig a szárazanyagokat kimértem és összekevertem. Mikor az élesztő felfutott, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez.  A dagasztógép elkezdett dagasztani, majd a két evőkanál olajat apránként a tésztához adagoltam.  Enyhén ragadós jó állagú tésztát kaptam. Ruhával letakartam és szobahőmérsékleten  kb. 40 percig kelesztettem. Addigra duplájára is kelt.
Rizsliszttel leszórt nyújtólapon téglalap alakúra kinyújtottam és a felére rásimítottam az almát, leszórtam a dióval, ráhajtottam a tészta másik felét és kb. 2 cm-es csíkokat vágtam. Megcsavartam, sütőpapíros tepsibe helyeztem őket, majd vékonyan lekentem olajjal, és fahéjas cukorral leszórtam. 
175 fokra előmelegített sütőbe tettem és 30 perc alatt készre sütöttem. 



2 megjegyzés:

  1. Csodaszép lett Marika. Kedves egészségetekre :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen :) Nagyon szuper a blogod, és gyönyörűek amiket készítesz :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.