2015. március 31., kedd

Barna-magvas gluténmentes zsemle

Barna-magvas gluténmentes zsemle

A barna magvas kenyér receptjéből született a tegnapi napon zsemle is, picit kevesebb vízzel :) 
Nem volt időm, csak ma megírni a bejegyzést :) nagyon finom puha zsemléket kaptam. 




Hozzávalók:

  • 200 gramm Nutri-free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 60 gramm Schar Brot Mix Dunkel (mix per pane rustico)
  • 3 evőkanál cirokliszt 
  • 25 gramm Farmo LP Low Protein liszt
  • 1 csapott evőkanál burgonyapehely
  • 13 gramm friss Budafoki élesztő
  • mokkáskanálnyi cukor
  • 315 ml víz (én ennyit tettem de kikészítettem még egy keveset végül nem kellett hozzáadnom, de ez is változó sztem, van mikor elvileg ugyanannyi liszt több vizet felvesz) 
  • 2 kanál étolaj
  • 1 nagyobb marék napraforgómag
  • 1 marék lenmag
  • kenyérfűszer ( el is maradhat ha nincs otthon, nem létszükséglet de jó ízt ad ez is)
  • 1 tk só 


A szokásos módon a kézmeleg vízben az élesztőt a cukorral felfuttattam. Amíg az élesztő dolgozott kimértem a szárazanyagokat és a magvakat, s az egészet összekevertem. Hozzáadtam az élesztős vizet és dagasztatni kezdtem. Apránként adagoltam az olajat is. Sűrű masszát kaptam, amiből olajos kézzel 7 db zsemlét formáztam és kis  - sütőpapírral kibélelt - szilikonformákba tettem. A tetejükre lenmagot szórtam, és bevágtam, lekentem olajjal. 



Sütőben 30 fokon kelesztettem nagyjából 50 percet. 




Ezután leolajoztam a tetejét gyengén még egyszer miközben 185 fokra melegítettem a sütőt, és 30 perc alatt készre sütöttem őket. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.