2015. február 5., csütörtök

Mákos kifli tej tojás és gluténmentesen


Mákos kifli tej tojás és gluténmentesen

Az alábbi kifli a bejgli tésztájából készült, valami finom mákosra vágyott a család.  




Bemásolom  a tészta receptjét: 

Hozzávalók a tésztához:


  • 300 gramm gluténmentes liszt 
(ebből nálam 270 gramm NF Mix Per Pane és 30 gramm Mester házi kenyérliszt). 
  • 14 gr friss Budafoki élesztő
  • 1,5 evőkanál cukor
  • 260 ml kézmeleg folyadék (ebből nálam 160 ml víz és 100 ml Joya mandulás rizstej)
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor 


Hozzávalók a töltelékhez:
  • 150 gramm gluténmentes darált mák
  • 90 gramm porcukor
  • 150 ml Joya mandulás rizstej
  • 1 vaníliás cukor
  • reszelt citromhéj

A tejet felforraltam és hozzáadtam a porcukorral, van.cukorral, citromhéjjal elkevert mákot, kevertem rajta párat majd félretettem és hagytam kihűlni. 



A tészta elkészítése: 

A rizstejet és a 100 ml vizet meglangyosítottam, az élesztőt kis edénybe morzsoltam, egy csipet cukrot szórtam rá, és ráöntöttem a rizstejes vizet. Hagytam dolgozni az élesztőt, addig a szárazanyagokat kimértem és összekevertem. Mikor az élesztő felfutott, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez.  Mrs. Bosch elkezdett dagasztani, majd a két evőkanál olajat apránként a tésztához adagoltam. Figyeltem az állagát és a meglévő 40 ml vizet lassan adagoltam hozzá. Nekem felvette az összeset a tészta. Enyhén ragadós jó állagú tésztát kaptam. Pici lisztet még beledolgoztam a dagasztás végén. Ruhával letakartam és szobahőmérsékleten  kb. 40 percig kelesztettem. Addigra duplájára is kelt.




Szilikonos nyújtólapon (enyhén alálisztezve) kör alakban kinyújtottam és cikkekre vágtam, majd ráhelyeztem a tölteléket, elegyengettem a tésztán és feltekertem. 



Sütőpapíros tepsire helyeztem őket, lekentem olajjal és 180 fokos sütőben középső rácson kb. 35 percig sütöttem. Szép színes legyen a tetejük, akkor jó.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.