2017. november 13., hétfő

Nutrifree kókuszkocka

Nutrifree kókuszkocka
(glutén és tejmentes)

A kedvencünket most Nutriból készítettem :) 
Tudom, hogy az igazi kókuszkocka a mézes tésztás, de a családunk ezt jobban szereti, sokkal puhább marad és nem mellesleg tejmentes is. :) 

Hozzávalók a piskótához:
- 7 tojás szétválasztva
- 7 kanál cukor
- 7 kanál Nutrifree Mix per Dolci gm lisztkeverék 

- reszelt citromhéj

Továbbá:

  • Holland kakaópor, cukor, Liga margarin és kókuszreszelék
A fehérjéből a cukorral kemény habot vert a gép. 
A tojássárgákat addig elkavartam. 
Amikor kész volt a hab, óvatosan hozzákevertem a tojássárgáját, majd utána a citromhéjas lisztet. 

Miután óvatosan átkevertem az egész masszát egy sütőpapíros tepsibe /belső méret 30x30 cm/ tettem és fakanállal elegyengettem. 

170 fokos sütőben középső /2-es/ (tehát nem a sütő felső harmadába kerül a tepsi ez fontos) rácson 40 percet sütöttem, alsó felső sütéssel. 
A sütők nem egyformák! Változhat a hőfok vagy a sütési idő. 

35 perc után elkészült a piskóta, amit tűpróbával ellenőriztem (ha nem ragad a fogpiszkálóra, akkor jó). De fontos, hogy fél óráig ne nyissuk ki a sütőt, különben összeesik a piskóta.  Kivettem a tepsit, a piskótát kifordítottam, lehúztam a papírt róla és hagytam kihűlni. 

Készítettem egy csokimázat: 10 kanál vízben felfőztem 10 kanál cukrot, majd elzártam a gázt, hozzáadtam 8 csapott evőkanál Tutti holland kakaóport, amit elkevertem  és 10 dkg Liga margarint. Alaposan kikevertem. Hagytam hűlni. 


Ezután a piskótát felkockáztam, majd a mázba forgattam, majd a kókuszreszelékbe hempergettem.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.