2013. április 13., szombat

Mézes krémes

Mézes krémes

Figyelem: ez a recept búzalisztes! 
A glutén tej és tojásmentes verzió az alábbi linken található: http://malenakonyhaja.blogspot.hu/2014/12/mezes-kremes-tej-tojas-es-glutenmentesen.html

Az igazi, klasszikus mézes krémest hoztam most el. A recept eredetijét innen vettem: 

Ezen változtattam, hogy megfeleljen a tojásmentes kritériumoknak:) A hozzávalók mennyiségén is kicsit kellett módosítani, mert nekem az 50 dkg liszttel nem állt össze a tészta, valamint az elkészítés módja is kicsit különbözik, pont a tojásnélküliség miatt.
Háromnapos sütinek nevezem, mert 1. nap sütöm a lapokat, 2. nap töltöm be, és 3. nap lehet enni:) 

Tehát akkor az én verzióm:

Tészta hozzávalói
/amit előző nap készítünk el, mint ahogy töltenénk a lapokat/:

60 dkg tönkölyliszt
késhegynyi szalalkáli
1 csapott ek. szódabikarbóna
11 ek. tej
10 dkg vaj 
22 dkg méz
8 dkg kristálycukor
10 dkg porcukor




Krémhez:
fél liter tej
5 evőkanál liszt
1 van. cukor
15 dkg porcukor
20 dkg vaj

valamint a betöltéshez fél üveg baracklekvár


Tetejére: csokimáz, aminek az elkészítése megegyezik a zserbónál leírtakkal: http://malenakonyhaja.blogspot.hu/2013/04/zserbo.html


A tésztához előkészített nedves hozzávalókat kimérem összeöntöm, majd egy lábasban felteszem a gázra, kislángon addig forralom, amíg habja van, és szép sötét színe lesz. Utána hagyom kihűlni. A száraz hozzávalókat elkeverem, hozzáöntöm a kihűtött mézes keveréket és a robotgéppel homogén tésztát dagasztatok. Az elkészített tésztát négy részre veszem, és bucikat formálok belőlük, amit nagyjából fél órát pihentetek. 





Ezután sütőpapírral letakart deszkán négy lapot nyújtok a bucikból. Nem könnyű művelet, mert a tészta viszonylag ragadós, ezért kerül alá a sütőpapír, mert így nem ragad le és ezzel egyből mehet a tepsibe is. Ha sima liszttel készül, egyszerűbb vele dolgozni. 
A lapokat tepsi hátulján egyenként 190 fokos sütőben 7-8 perc alatt készre sütöm. Ha kíhűltek, félreteszem őket letakarva másnapig. 
A krémet és  a mázat másnap készítem el. Először a csokimázat, amit félreteszek.
Aztán: a lisztet a tejjel habverővel kevergetve felfőzöm, mint egy pudingot. Aztán habverővel kihűtöm. A vajat a cukorral habosra kevertetem a robotgéppel. Amikor egyforma hőmérsékletű mindkét keverék, akkor  összekeverem őket és a robotgéppel homogén krémet csináltatok. Vigyázni kell hogy a hőmérsékletük egyforma legyen különben kicsapódik a vaj és csúnya lesz a krém. Bár az élvezeti értékéből nem von le, de nem olyan szép látványra:)
Fogok egy mézeslapot (ami kemény, nem kell megijedni) megkenem a krém felével, ráteszek egy másik lapot, azt megkenem egyenletesen baracklekvárral, majd a harmadik lapot ráteszem, amit megtöltök a krém másik felével, erre pedig ráfektetem a negyedik lapot. Ezt lekenem a csokimázzal, lefedem a nagy tálcát amin készítem (nálam ez egy nagy téglalap alakú műanyag sütihordozó, aminek teteje is van így nem ragad bele a csokimáz) és megy a hűtőbe. 1 napot áll, utána szeletelhető. Addigra lepuhul és nagyon-nagyon finom!! Nálunk minden nagyobb ünnepen elmaradhatatlan:) 
A kép amit hoztam Karácsonykor készült, de Húsvétkor is készítettem, csak mire odajutottam volna, hogy fotózok, addigra elfogyott. 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.