2013. április 18., csütörtök

Karácsonyi isler és linzer nemcsak Karácsonykor

Karácsonyi isler

Ezt a receptet Sherpától kaptam. Nagyon omlós, finom tészta, picit nehéz vele dolgozni, de ha nem akar összeállni én kicsi vizet adok hozzá. 
Ez az alaprecept, de ebből nagyon kevés jön ki, én ennek a négyszeres mennyiségét veszem amikor nekiállok sütni. 



Hozzávalók a tésztához:

12 dkg kockára vágott nem hideg vaj, 
12 dkg liszt, 
7 dkg porcukor, 
9 dkg darált dió vagy mogyoró, 
késhegynyi fahéj, 

valamint: 
baracklekvár
étcsoki. 


A hozzávalókat összegyúrom és 1 órára hűtőbe teszem. Fél centi vastagra kinyújtom, és kiszúróval kiformázom. Sütőpapíros tepsiben 180 fokon kb. 10 percig sütöm, vigyázni kell vele mert gyorsan megég. Ha kihűlt baracklekvárral összeragasztom kettesével, a végén csokival bevonom. Csuda finom!!

Megjegyzés: én mindig dióval készítem és fahéj nélkül. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.