2013. november 17., vasárnap

Gluténmentes vágott zsemle

Gluténmentes vágott zsemle 


Ez a recept egy kedves blogger társamtól származik, aki a BAB gm blog szerzője. aki a liszt zacskóján lévő receptet kissé kiegészítette, és így tökéletes ízű és állagú zsemléket alkotott. Kipróbáltam én is és tökéletes. 

Hozzávalók: 

  • 250-300 g Schar Mix It univerzális sütőkeverék (eredetileg 250 grammot ír, nekem többet felvett a tészta)
  • 1 evőkanál napraforgó olaj
  • 200 ml langyos víz
  • 15 gramm friss Budafoki élesztő
  • 1 kockacukor 
  • fél teáskanál só
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • ízlés szerint a zsemlék tetejére pirított szezámmag vagy napraforgómag (én ezt kihagytam).
A szokásos módon a vízben felfuttattam a kockacukorral az élesztőt. Amíg dolgozott, a lisztet összekevertem a sóval, a burgonyapehellyel. Hozzáöntöttem az élesztős vizet, és az olajat. Robotgéppel egynemű tésztává alakítottam a masszát, nekem még pici lisztet felvett hogy szépen formázható legyen. Ezután pihentetés nélkül, olajos kézzel (olajat eldörzsölni a két tenyér között) hosszúkás zsemléket formáztam, és a bagettsütő rácsra helyeztem őket. Ebből az adagból 9 db zsemle lett. Letakartam és meleg helyen 25 percig kelesztettem. Utána a tetejüket hosszában bevágtam lekentem olajjal vékonyan, és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam, aminek az aljába egy edényben vizet tettem. 25-30 perc alatt pirosra sültek. Amikor kihűltek zacskóba raktam. Még másnap is finom, nem fojtós, élvezhető ízű zsemléket kaptam. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.