2013. november 22., péntek

Mézeskalács

Mézeskalács - házikó 


Évek óta ebből a receptből készítem  az ünnepi mézeskalácsokat, valamint a házikót és a fenyőfát is. 
Ezt a receptet egy kedves ismerősömtől kaptam. 
Az eredeti recept Szemiramisz blogján, azaz:  itt található, én a tojást természetesen kihagytam belőle mint minden más receptből is, valamint a fűszereket a Kotányi-s fűszerkeverékkel helyettesítettem. 


Hozzávalók:

1 kg liszt
20 dkg porcukor
50 gramm szódabikarbóna
2 teáskanál Kotányi Mézeskalács fűszerkeverék 

ezeket a száraz hozzávalókat alaposan összevegyítem (isteni illata van) 

amire szükség lesz még: 

45 dkg akácméz
12,5 dkg RAMA margarin

amit pedig mikroban együtt felmelegítek (vigyázat forró lesz!!)

Előkészítek még egy tálkában langyos vizet, erre azért van szükség mert picit nehezen gyúrható a tészta, némi víz hozzáadásával puhábbá válik, de csak óvatosan szabad adagolni. 

A száraz és a nedves hozzávalókat összekeverem és a robotgép dagasztókarával begyúratom a tésztát. Elég sok időt vesz igénybe, ha nehezen áll össze a tészta akkor apránként pici vizet adagolok hozzá.
Amint elkészült én hűtőbe teszem 1-2 órára, majd utána kiveszem és hagyom még kint a konyhapulton állni a tésztát 1-2 órát. 
Ezek után leveszek egy darabot, átgyúrom, és vékonyan lisztezett gyúródeszkán kinyújtom. Nehéz munka mert viszonylag kemény a tészta de nem kell megijedni tőle, sütés után puhává válik. kb. 5-6 mm-es vastagságú legyen a tészta. Sütőpapíros tepsiben 160 fokra előmelegített sütőben 10, max. 12 percig sütöm. Nem szabad túlsütni mert akkor megkeményedik. Akkor jó amikor már puffadt a tészta de puha, és azt gondolnánk hogy sülhet még..na akkor már nem szabad továbbsütni. Tepsiben hagyom kihűlni és utána lehet díszíteni, bár nálunk viszonylag ritkán jut el abba a fázisba a mézeskalács...mire kidíszítenénk, elfogy. 

A mézeskalácsházikót és a fenyőt szoktuk kidíszíteni, ehhez dr. Oetker díszítő cukormázat használok, de használható porcukor-víz-citromlé elegye is. 

Sablon a mézeskalács házikóhoz itt: http://szabocska.blogspot.hu/2011/11/mezeskalacs-haziko.html







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.