2014. október 24., péntek

Krumplis tészta

Krumplis tészta

Ez az az étel, amihez szinte semmi nem kell, illetve néhány szem krumpli, hagyma, pirospaprika, vagy némi maradék paprikáskrumpli, mert az is jó, ha épp megmaradt. 

Nagyon szeretem a krumplis tésztát, és a fodros nagykocka tésztát is, de amiket eddig sikerült gluténmentes változatban megvásárolni...hát nem nyerték el a tetszésemet. Tettem még egy próbát a Cornito termékcsalád tésztájával. És lőn csoda!! Ez fantasztikus. Nincs különbség a búzás és a gm változat íze és állaga között. Megkóstoltattam a férjemmel is, és egyetértett. Szóval nagy az öröm, ezentúl ebből fogom készíteni, és nem mellesleg nem kell kétféle tésztát kifőzni.

Nem nagy kunszt egy krumplistésztát összedobni, de azért leírom én hogy készítem: 

Hozzávalók 4 főre:


  • 4-5 jó nagy burgonya
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • pirospaprika
  • bors
  • étolaj
  • egy db TV paprika
  • egy nagyobb paradicsom
  • két zacskó Cornito fodros nagykocka tészta

A burgonyát meghámozom, megmosom és felkockázom. A vöröshagymát megpucolom, mosom és apróra vágom. Paprikát paradicsomot megmosom, félbevágom, a paprika közepét kivágom. Az étolajon üvegesre pirítom a hagymát, rá a kockázott burgonya, pirospaprika és felöntöm vízzel hogy épp ellepje csak. Besózom, borsozom és beleteszem a paprikát paradicsomot, felforralom és kis lángon puhára főzöm. 
Közben felteszem a tésztát főni. A vízbe fél evőkanál sót teszek. Újraforrástól számítva pontosan 10 percig főztem a tésztát, leszűröm, félreteszem. 
Az időközben megfőtt krumplit, úgy bő lével együtt egy krumplinyomóval áttöröm. Beleforgatom a tésztába, alaposan összekeverem. Újraborsozom, és csemege uborkával (vagy nyáron finom kovászos ubival) tálalom. 
Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.