2014. október 2., csütörtök

Sütőtökös muffin - glutén tej és tojás nélkül

Sütőtökös muffin - glutén tej és tojás nélkül 

Tök szezon van. Nagyon szeretjük, ilyenkor sűrűn kerül a sütőbe majd az asztalra. Ma is így volt, egy kanadai tököt megsütöttem és egy részét aztán kikevertem muffintésztával, nagyon finom kis sütiket kaptam.  




Hozzávalók:
/8 db muffin lesz belőle/

  • 200 gramm gluténmentes lisztkeverék, ami nálam az alábbiakból állt össze:


  • 90 gramm cukor (ha nagyon édes a tök picit ettől lehet kevesebb)
  • 7 gramm sütőpor
  • fél mokkáskanál Lucullus (gluténmentes) mézes fűszerkeverék
  • 30 ml (3 evőkanál) kukorica vagy napraforgó olaj (kókuszzsír is mehet de abból kevesebb kell, másfél-két evőkanál)
  • 100 ml almalé
  • 120 gramm sült kanadai tökből készült püré







A tököt megmostam, megtöröltem, majd hosszában felvágtam utána kikapartam a magokat, és a rostokat. Felvágtam kisebb darabokra és egy alufóliával kibélelt tepsiben 190 fokon 1 órát sütöttem. Miután lepuhult, 120 grammnyit kikapartam egy tányérba. Félretettem kihűlni. A muffintészta száraz hozzávalóit kimértem, összekevertem. Az olajjal elkevertem a az almalevet és a tökpürét majd hozzáadtam a szárazanyagot és robotgéppel simára kevertem. Papírkapszlikkal kibélelt muffinsütőbe kanalaztam a tésztát majd 180 fokra előmelegített sütőben 25 percig sütöttem. 





Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészségmarket biztosítja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.