2014. szeptember 27., szombat

Hólabda glutén tej és tojás nélkül

Hólabda glutén tej és tojás nélkül 

Hólabda - erről mindig esemény jut eszembe. Most volt a házassági évfordulónk, és az esküvőnkön is volt hólabda. Nagyon régen nem ettem, jómagam pedig soha nem sütöttem még...így aztán nekiálltam. Mivel a hagyományos piskóta szóba sem jöhet, a már meglévő alappal dolgoztam. A krém eredetileg lisztes-tejes krém, viszont mikor hozzá akartam fogni, akkor jöttem rá hogy hoppá elfogyott a rizsliszt. Így egy pudingos-vajas krémet kevertem ki hozzá, ami nagyon finom, nem túl édes, nem tömény. 

A Fem3Café 2014. 10.10-i adásában is elkészítettem ezt a finom süteményt: 


Első rész: 
Fem3Cafe video

Második rész: 
Fem3Cafe video folytatás






Íme a recept: 

Hozzávalók a tésztához: ebből a mennyiségből 12 db kész hólabda lesz


  • 250 gramm Mester süteményliszt
  • 150 gramm cukor
  • 5 csapott evőkanál Tutti holland kakaópor 
  • 7-8 gr. sütőpor
  • 1 vaníliás cukor
  • csipet só
  • 1 mk. szódabikarbóna

Ezeket összekevertem, majd hozzáadtam ezt kikeverve: 
  • 6 ek. olaj (sima napraforgó)
  • 1,5 ek. Burg ételecet
  • 250 ml víz 
A pudinghoz:
  • 4 dl mandulás rizstej
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 2 evőkanál cukor (vagy eritrit)
A "vajas" krémhez:
  • 70 gramm Vitador vagy LIGA  tej és gluténmentes margarin
  • 100 gramm porcukor
Csokimáz: 
  • 4 evőkanál víz
  • 4 evőkanál cukor
  • 4 evőkanál (csapott) kakaópor
Ezen kívül egy csomag gluténmentes kókuszreszelék








A tészta száraz hozzávalóit kimérem, kikeverem. Hozzáadom a kimért vizet, és olajat plusz a citromlevet. Sütőpapíros tepsibe öntöm a masszát és 180 fokon 25 perc alatt megsütöm. 
Amíg sül, elkészítem a pudingot a hagyományos módon, majd egy habverővel addig keverem amíg ki nem hűl. Ekkor beteszem a hűtőbe.
A margarint a porcukorral habosra keverem és szintén hűtőbe teszem.

Ezután csokimázat készítek: 4 evőkanál vizet felfőzök 4 ek. cukorral, majd hozzáadok 4 ek. keserű kakaóport, elkeverem, felforralom és elzárom és félreteszem.

Miután egyforma hőmérsékletű a két krémalap, egybeöntöm és homogén masszává kevertetem Mrs. Bosch segítségével. 

A kisült piskótából  egy pogácsaszaggatóval köröket vágok ki, amelyeket felezek, megkenem a krémmel, ráhelyezem a tetejét, majd az oldalát is bekenem és kókuszreszelékbe forgatom. Miután mindegyikkel elkészültem, óvatosan egy kiskanállal minden süti tetejére csokimázat teszek. 

És elkészült, jó étvágyat! :-) 

Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészségmarket biztosítja!


1 megjegyzés:

  1. A grízes krémes mellett ez a hólabda a másik favorit! Fantasztikus! Köszi🥰

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.