2020. május 7., csütörtök

Répatorta glutén és laktózmentesen mascarpones krémmel töltve

Répatorta glutén és laktózmentesen mascarpones krémmel töltve 

Ennek a répatortának a receptje már szerepel a blogon, ott tejmentes változatban és más gm liszttel. 

Itt megtaláljátok: Glutén és tejmentes répatorta

Hozzávalók: 

  • 30 dkg Schar Mix It süteményliszt
  • 30 dkg sárgarépa lereszelve (ez kb. 4 db közepes répa) 
  • 3 db M-es tojás 
  • 25 dkg porcukor
  • 120 ml olaj 
  • 1 csomag sütőpor (én csak felet tettem)
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 1 tk fahéj
  • 1 citrom reszelt héja
Elkészítése:

A sárgarépát lereszelem és félreteszem. Kimérem a lisztet, a sütőport, a vaníliáscukrot, a fahéjat a reszelt citromhéjat összekeverema liszttel. A porcukrot egy külön tálba mérem. A három tojást a porcukorhoz adom, és habosra keverem, majd hozzáadom az olvasztott margarint vagy az olajat. Alaposan elkeverem, utána beleteszem a répát, kikeverem majd jöhet a szárazanyag. Addig keverem míg egynemű lesz. Nekem még egy csapott kanál lisztet felvett a tészta, annyit adtam hozzá. 




Egy 22 cm-es csatos tortaformába sütőpapírt teszek és abba öntöm a tésztát. 
170 fokra előmelegített sütőben, 2-es rácson sütöm kb. 45 percet, de a sütők nem egyformák, érdemes tűpróbát végezni. 


Ha elkészült kiveszem kibontom a formából és egy rácson hagyom kihűlni.

Hozzávalók a krémhez: (ez Bettitől) 
  • 50 dkg laktózmentes mascarpone (én a LIdl-ben kaphatót használom)
  • 5 dl laktózmentes tejszÍn 
  • 3 cs dr. oetker habfixáló 
  • 1 cs. dr. oetker zselatinfix
  • 10 dkg porcukor 
A zselatinfix-et összekeverem a porcukorral és a mascarpone-val, a habfixálóval felverem a habot és a kettőt összevegyitem. A kisült tésztát kettévágom betöltöm a krémet és a maradékból megdÍszitem. 













Készitettem már Doves Farm önkelesztő liszttel is, akkor 35 dkg liszt kell hozzá és 3 gr sütőpor. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.