2014. február 21., péntek

Gluténmentes diós zsemle

Gluténmentes diós zsemle

Az alábbi receptet egy netes oldalon találtam, és nagyon megtetszett, így kipróbáltam, olaszul ugyan nem tudok de azért nagyjából érthető volt. A leírástól némiképp eltértem, mert ahogy szoktam, formázás után kelesztettem a zsemléket, és tovább is mint ahogy írta a recept, 1 órán át meleg helyen. 

Itt az eredeti:  Nutri-free gluténmentes diós zsemle

Én feleztem a mennyiségeket, ebből 8 darab zsemlét kaptam. 

Hozzávalók:

  • 200 gramm Nutri-free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 15 gramm kukoricaliszt
  • 35 gramm rizsliszt
  • 185 gramm víz
  • 10 gramm friss Budafoki élesztő
  • 6 gramm méz (én plusz egy kockacukrot tettem az élesztőhöz)
  • 40 gramm apróra vágott dió
  • 7 gramm olívaolaj
  • 2,5-3 gramm só (ízlés szerint)
A szokásos módon élesztőt cukorral a vízben felfuttattam, addig a többi hozzávalót kimértem elkevertem a keverőtálban. Hozzáadtam az élesztőt, az olajat és Mrs. Bosch kidagasztotta a tésztát, ezután kanállal és kézzel kis zsemléket formáztam, és 1 órán át kelesztettem letakarva, vékonyan lekentem olívaolajjal,  majd 190-195 fokos sütőben 30 perc alatt középső rácson, (kis vizes tálka a sütőben) készre sütöttem. Nagyon puha, finom ízű zsemlét kaptam, almával, sajttal (aki eheti), sonkával vagy akár szőlővel is isteni finom.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.