2014. február 17., hétfő

Nutri-free Mix Per pane gluténmentes kenyér

Nutri-free Mix Per Pane gluténmentes kenyér

Formában sütöttem a Nutri-free lisztből készült kenyeret....a zacskón lévő leírás szerint, illetve nem is aszerint, mert több folyadékot adtam hozzá, így nem lett formázható, de tovább puha, jobb állagú kenyeret kaptam. 

Hozzávalók: 

  • 250 gramm Nutri-free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 210 ml víz
  • 1 evőkanál kukoricaolaj
  • 15 gramm friss Budafoki élesztő
  • 1 kockacukor
  • 4 gramm só
A vizet a cukorral és az élesztővel felfuttatom. Addig kimérem a lisztet és a sót, elkeverem őket. Ha felfutott az élesztő (én a langyos radiátor tetején futtatom), hozzáadom a lisztes keverékhez és beleteszem az olajat is. Mrs. Bosch kidagasztja a tésztát, amit belekanalaztam a szilikonformába, majd a tetejét vizes (!!) kanállal elsimítom. Bevágom három helyen, és letakart konyharuhával meleg helyen kelesztem egy órát (én a mikrosütő tetején szoktam ott meleg van mindig). Ha megkelt bekapcsolom a sütőt, aminek az aljába vizet teszek és lespriccelem a tészta tetejét olajjal, de csak keveset kell rátenni!! Ecsettel eloszlatom rajta és mehet a sütőbe, 200 fokon 35-40 percet sütöm, ha piros a teteje már jó. Kivéve vízzel lespricceltem attól fehéredett így ki a teteje. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.