2016. szeptember 5., hétfő

Szafi-free kakaóscsiga

Szafi-free kakaóscsiga 



Az új Szafi-free kenyérlisztből készült ez a kakaóscsiga, a Gluténmentes övezet blog bloggerének ötletéből, de az eredeti arányokkal dolgoztam, nem emeltem sem a citromleven, sem a víz mennyiségén, maradt úgy ahogyan Szafi az első ilyen receptet elkészítette (amit ezen a linken találtok) valamint tettem hozzá vaníliakivonatot és citromhéjat, ahogyan általában minden édes tésztához teszek.

Szokásomtól eltérően nem cukorral hanem édesítőszerrel készült, így tényleg minden kívánalomnak megfelel. :) 

Gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, cukormentes, csökkentett szénhidráttartalmú, szója és lupinmentes, maglisztmentes, élesztőmentes :) mit mondjak még? :) 

Hozzávalók 12 db csigához: 

Töltelék: 4 ek eritrit és 2 csapott ek. tutti holland kakaópor
Kenéshez: kis kókuszolaj

A citromlevet és a vizet plusz a vaníliakivonatot elkevertem. A citromhéjat és az édesítőszert a liszthez adtam. Mindent összekevertem és kézzel egy bucit "dagasztottam". Hagytam pár percet pihenni, épp csak míg előkészítettem a nyújtólapot, majd átgyúrtam enyhén lisztes lapon, és nyújtottam. Nem mértem hány mm volt, de 5 mm biztosan megvolt. 





Lekentem olajjal rászórtam az édesítős-kakaós keveréket és felcsavartam. kb. 2 cm-es darabokra vágtam és egy sütőpapíros kistepsibe rakosgattam, lekentem vékonyan olajjal és a 180 fokra melegített sütőbe tettem. Alsó-felső sütéssel sültek 45-50 percig. 















Sütéseimhez a Szafi-fitt és Szafi-free termékeket a Diétás Termékek Webshop biztosítja! 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.