2017. április 7., péntek

Slanac gluténmentesen

Slanac gluténmentesen 
(gluténmentes, laktózmentes, tojásmentes)



Jó ideje nézegettem a slanacot, Beánál és Bettinél is találtam receptet :) és ma rászántam magam. 
A recept alapját Bettitől vettem, de én tej helyett vizet, és tejföl helyett joghurtot használtam, kizárólag azért mert elfogyott a tejföl, egy darab sem volt itthon, joghurtot viszont találtam. 
Nekem kicsivel többet vett fel mint a receptben írva, lehet azért, mert kevés Mester lisztet is kevertem a Nutrihoz. 
Baromi jó lett, alig bírtam abbahagyni az evést :D 

Hozzávalók a tésztához:
  • 250 gramm Nutrifree Mix per Pane (én most 235 gr Nutrit tettem mert ennyi volt a zacskóban, és nem akartam másikat kibontani.... és 15 gr Mester házi kenyérlisztet)
  • 10 gramm Budafoki élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1 tk só
  • 160 ml kézmeleg víz
  • 60 gr joghurt
  • 2 evőkanál olaj 
A tetejére:
  • kevés joghurt
  • reszelt sajt
Sóhabhoz: 
  • egy evőkanál rizsliszt
  • 2 ek víz
  • fél ek. só
Az élesztőt a kézmeleg vízben felfuttattam a tk. cukorral. A liszteket a sóval elkevertem. A joghurtot meglangyosítottam. A liszthez öntöttem az élesztős vizet, majd a joghurtot. A végén hozzáadtam a két ek. olajat is és a géppel még tovább dagaszattam a tésztát. Amikor szép homogén lett (nem áll össze gombócba, jó sűrű ragacsos tészta, kb. mint a pita tésztája), egy rizslisztezett nyújtólapra borítottam, azon átgörgettem. Így már lehet formázni. Egy rudat formáltam belőle, amit 8 darabra vettem. 


 Ezeket a darabokat még ketté vettem, úgy lett 16 db kis gombócom. 



Egyesével elkezdtem kisodorni a gombócokat, kb. 15-16 cm hosszúságúra. Négy ilyen sodrott rudat helyeztem egymás mellé egy sütőpapíros gáttepsibe. A rudak között kb. 8 mm helyet hagytam el. 

30 fokra előmelegített sütőbe tettem kelni a rudakat 35-40 percre. 
Kikevertem a sóhabot és félretettem. 

Ezután a rudakat lekentem kevés langyos joghurttal (olajjal is lehet), a tepsit visszatoltam és becsuktam a sütőajtót.....190 fokra melegítettem a sütőt (ez idő alatt még szépen kel a tészta) és mikor elérte a kívánt hőfokot, 25 perces sütési időt állítottam be. 

15 perc sütés után rácsorgattam a sóhabot a szépen összekelt rudakra, valamint a többire sajtot szórtam. Még 10 percet sütöttem így, és kész is lett.
Nagyon nagyon finom érdemes kipróbálni.
Aki nem ehet joghurtot csinálja csak vízzel, sztem úgy is nagyon finom. :) 




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.