2017. május 5., péntek

Teff lisztes Nutrifree kenyér

Teff lisztes Nutrifree kenyér 




A NATIVA kenyérlisztje után a teff lisztjét próbáltam ki, ebben a csomagban csak teff liszt van, semmi más. 
De először a teff lisztről..... Miért is jó a teff és miért használjuk? Teljes őrlésű lisztje korpában és csírában gazdag, így kedvezően befolyásolja emésztőrendszerünk működését. A többi gabonaféléhez képest kiemelkedően magas a kálcium tartalma. Vas foszfor és cinkforrás, valamint ami nagyon fontos hogy jó B vitamin forrás is. 
Önmagában nem nagyon formázható, ezért érdemes keverni más liszttel, én jelen esetben Nutrifree mix per pane-hoz adtam belőle.

250 gramm lisztből készítettem kenyeret, két alkalommal. Elsőként több teff lisztet adtam a keverékhez de nem jött úgy fel mint kellett volna, nem voltam elégedett az eredménnyel, de aztán másodjára megtaláltam a számomra jó arányt, ezt a receptet adom most közre. 
Nagyon finom, enyhén barnás szinű, és napokig puha kenyeret kaptam. Jóízű, eteti magát, próbáljátok ki ti is :) 

HOzzávalók egy kis formakenyérhez, a forma 22x12 cm-es. 
  • 200 gramm Nutrifree mix per pane gluténmentes lisztkeverék
  • 50 gramm Nativa TEFF liszt
  • 1 mk cukor
  • 1 mk só
  • 2 ek olaj
  • 275 ml (nem elírás tényleg ennyi kell, sőt aki bátor még löttyinthet hozzá keveset) kézmeleg víz
  • 13-14 gr friss Budafoki élesztő 
A formát kikentem vékonyan olajjal és leszórtam rizsliszttel. Az élesztőt a cukros vízben felfuttattam, a szárazanyagot kikevertem. A liszthez öntöttem az élesztős vizet és dagasztatni kezdtem, majd hozzáadtam az olajat is. Szép egynemű tésztává keverte a gép. Massza lesz belőle, nem formázható tészta. Ezt a masszát a formába simítottam, vizes kanállal. Bevágtam a tetejét, és leszórtam magokkal, plusz kevés rizsliszttel. 



30 fokos sütőben 1 órás kelesztési időt állítottam be. Az 50-ik percben felcsavartam a sütőt 195 fokra, és lekentem a megkelt tésztát olajjal. 

Miután sütő hőmérséklete megfelelő lett, onnantól számítva 45 percet sütöttem. 






















1 megjegyzés:

  1. Marika, fantasztikusan néz ki ez a kenyérke :)
    Nem ismerem ezt a lisztet sajnos, érdemes kipróbálni?
    Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.