2017. május 5., péntek

Nativa gluténmentes palacsinta

NATIVA palacsinta 
(glutén tej és tojás nélkül)



A Nativa pasta di fresca tésztalisztje volt a következő a sorban, amit a lisztek közül kipróbáltam és rögtön egy tojásmentes tésztával kezdtem. Voltak kétségeim, hogy sikerül -e, de alaptalan volt az aggodalmaskodásom. 
Nagyon jól sikerült :) 
Ez a keverék is tartalmaz teff lisztet, ettől kicsit sötétebbek a palacsinták, mint a hagyományos társai. 

Több folyadékot is igényel, először soknak tűnik a hozzáadott szódamennyiség, de az állás során sűrűsödik a tészta, ezért mindig tettem hozzá, így jött ki a leírt mennyiség. 

Hozzávalók 7 db palacsintához
(én most csak ezt a kisebb adagot készítettem próbaképp ezért a kismennyiség) :) 
  • 100 ml Joya mandulás rizstej
  • 275 ml szódavíz
  • 100 gramm Nativa pasta di Fresca tésztaliszt 
  • csipet só
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • reszelt citromhéj 
  • 1 ek. cukor
A tejet a szódavízzel kikevertem és apránként hozzáadtam az egyéb szárazanyaggal elkevert lisztet is. Egy habverő segítségével alaposan átkevertem, hogy ne maradjon benne csomó. 
Kezdéskor a 100 ml vizet és a 150 ml mandulás rizstejet adtam a tésztához de apránként még utána higítottam a többi szódával. Nekem felvett ennyit. 
Teflon serpenyőbe pici olajat tettem és egyenként kisütöttem a palacsintákat közepes lángon. 
Ízlés szerint tölthető, én kakaóval és saját készítésű házi baracklekvárral töltöttem. 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.