2018. január 26., péntek

Piaceri mediterranei kenyér és zsemle - gluténmentes

Piaceri mediterranei gluténmentes kenyér és zsemle  


Nemrégiben alkalmam nyílt kipróbálni egy nálunk újdonságnak számító lisztet, ez a  Piaceri Mediterranei. 

Természetesen elsőként kenyeret aztán zsemlét készítettem belőle. 

Kenyérnek elég jó, harmadnapra is puha, a zsemle sem rossz, de azon még van mit javítani, nem vagyok vele maradéktalanul elégedett :) 

A csomagoláson lévő receptet használtam a kenyérhez, illetve tettem hozzá kevés burgonyapelyhet is. 

250 gr kenyérliszt
13 gr friss budafoki élesztő
1 kk cukor
1 tk burgonyapehely
250 ml langyos víz 
5 gr só
2 ek olaj 

A szokásos módon az élesztőt felfuttattam a langyos vízben, a szárazanyagot kikevertem, hozzáadtam az élesztős vizet és géppel egyneművé kevertettem. A végén hozzáadtam az olajat is, és kikent rizslisztezett formába kanalaztam. 
30 fokos sütőben egy órát kelesztettem, majd lekentem olajjal és 190 fokon sütöttem 45 percet. 

Nagyon megkelt, kicsit meg is repedt a teteje sütés után, de az íze jó. :) 








A zsemlénél a 250 gr liszthez 220 ml vizet tettem. Lehetséges hogy elbír többet is. :) Formáztam, kelesztettem, lekentem olajjal és 180-185 fokos sütőben 30 percet sütöttem. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.