2018. március 9., péntek

Piskótatekercs gluténmentesen

Piskótatekercs gluténmentesen

Imádom a piskótatekercset és elég ritkán eszem, mert valahogy nem igazán akart összejönni. 
Míg mások azért aggódnak, hogy nem jön fel rendesen a piskótájuk, nálam pont fordítva van, a tekercsem alapja mindig vastag lesz, nekem mindig szépen megemelkedik a tészta. :) csak itt pont nem kellene ennyire. Tudom, tegyem nagyobb tepsibe :D 

Na mindegy..nem is ez a lényeg, hanem, hogy nem adtam fel.....bár nem lett cukrászdai remekmű.....de: iszonyúan finom és puha könnyű tésztás tekercset sütöttem....és még fel is tudtam tekerni. 

Hozzávalók:

4 db M-es méretű tojás szétválasztva
4 ek cukor
2 evőkanál Nutrifree mix per dolci
2 evőkanál Nagykun rizsliszt
reszelt citromhéj
baracklekvár

A sütőt előmelegítettem 170 fokra. 
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéhez adtam a cukor felét, a másik felét pedig elkevertem a tojássárgájákkal. A lisztbe belekevertem a reszelt citromhéjat. A tojásfehérjéből géppel habot vertem. Mikor jó kemény a tojáshab, hozzácsurgattam a cukros tojássárgáját és egyes fokozaton tovább kevertettem a géppel. Mikor szép sárga és egynemű volt, a lisztet is hozzákevertem óvatosan. 

Egy 30x30 cm-es tepsibe sütőpapírt tettem és a masszát beleborítottam, majd egy kenőlapát segítségével elsimítottam. 

A tepsit a sütő 2-es rácsára tettem (kb. a középső rács) és 15-20 perc alatt készre sütöttem. Érdemes tűpróbát végezni mert minden sütő másképp süt. 

Egy tiszta konyharuhát kiterítettem. Arra egy tiszta sütőpapírt tettem amit megszórtam porcukorral, és a megsült tésztát ráborítottam. Lehúztam a piskótáról a papírt, majd úgy forrón feltekertem. Tekerés után én oldalról megtámasztottam. Hagytam így kihűlni. 

Kihűlés után kitekertem és megkentem házi őszibaracklekvárral. Újból felcsavartam, leszórtam porcukorral és felhasználásig egy lezárt sütisdobozban hűtőben tároltam. 

Nagyon gyorsan elfogyott :) 














És a 7 tojásos verzió:

(nagy gáztepsiben sütve)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.