2018. június 27., szerda

Gyümölcsös szülinapi torta

Gyümölcsös szülinapi torta
(gluténmentes, laktózmentes) 


A sógorom születésnapja alkalmából sütöttem ezt a nagyon finom kisméretű tortát. 

A tészta egy 3 tojásos piskóta lett.

Vida-Rétegi Tünde alapreceptje alapján csináltam: 

  • ahány tojás annyiszor 3 dkg liszt és 3 dkg cukor


Ez a torta 18 cm-es formában készült, én 3 tojást használtam 90 gr Nutrifree mix per pane lisztet és 90 gr cukrot. 

A tojásokat különválasztottam, a fehérjét a cukorral felvertem, mikor kemény volt a hab akkor egyenként hozzákevertem a sárgáját, majd a lisztet apránként. 
A tortaforma aljába tettem csak sütőpapírt, az oldalára semmit. 

A masszát belesimítottam a formába és 170 fokos sütőbe tettem, 2-es rácsra (alulról a második) majd a sütési időt beállítottam 35 percre. Ez változó lehet minden sütő máshogy süt. Én 30 percig nem nyitogatom soha a sütőajtót, 30 perc után tűpróba.

Ha elkészült kiveszem és úgy a formában hűlni hagyom. Mikor kihűlt vmennyire egy műanyag tompa élű késsel körbelazítom a tésztát. Lecsatolom a forma oldalát és rácsra borítom.


Ha teljesen kihűlt 3 részre vágom. 

Míg a piskóta hűl, elkészítem a krémet. 

Most egy tiramisu krémet csináltam, nekem ez a kedvencem, szerintem verhetetlen, Betti receptje alapján, csak kevesebb porcukorral. 

Hozzávalók a krémhez:

  • 50 dkg laktózmentes mascarpone 
  • 5 dl laktózmentes habtejszín 
  • 3 csomag dr. Oetker habfixáló
  • 1 csomag dr. Oetker zselatin fix 
  • 12 dkg porcukor (ha vki édesebben szereti még tehet bele, én kóstolni szoktam, mivel a laktózmentes termékek eleve édesebbek, könnyen túl édes lehet az elkészült krém) 
  • 1 vaníliás cukor
A három részre vágott piskótát betöltöm a krémmel és körbekenem. A krém negyedét félreteszem. 

A csurgatáshoz csokit olvasztok amihez kell egy kis kókuszolaj is, én ezt most kihagytam, de jobb úgy, mert jobban csorog :D  és körbecsorgatom a csokival a tortát. 

A tetejére rengeteg mosott leszárított gyümölcsöt pakolok, majd habzsákba töltöm a maradék krémet és körbenyomom a tortát vele. 
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.