2018. június 27., szerda

Anita tejmentes joghurtja

Anita tejmentes joghurtja

Nemrégiben elkészítettem életem első tejmentes joghurtját, és azóta is csinálom, minden héten rendületlenül. 

A receptet Suhajda Anitának köszönhetjük - azt hiszem mondhatom többesszámban, hiszen sokunknak óriási segítség ez. :) 

Az eredeti receptet befotózva fogom ide betenni, nem írom le külön, nehogy vmi hibát vétsek egyrészt, másrészt pedig véletlenül sem akarom még a látszatát sem kelteni annak, hogy ez saját recept. Nagyon köszönöm Anitának hogy megosztotta velünk ezt a kincset. 

Ennek a joghurtnak az ízét már ismertem, tavaly nyáron kóstoltam először, már akkor isteni finomnak találtam. 

Úgy hozta az élet, hogy néhány hónapja megint mellőznöm kell a tejtermékeket. Azóta csak nagyon ritkán és kis mennyiségben eszem, annyit még tolerálok, de egyéb egészségügyi okokból kifolyólag sem ajánlott nekem. 

Anita tudta, mi a helyzet, azt is hogy imádom a joghurtokat....és küldött nekem. Azt mondta, próbáljam meg, egyem ezt, meglátom milyen jó lesz....igaza volt, teljesen függő lettem, de komolyan...imádom.... olyannyira, hogy beszereztem én is egy tejfőző gépet aztán vettem egy nagy levegőt és hozzáfogtam.. Isteni finom lett...Nagyon izgultam, nehogy elrontsam. Mindent a recept szerint csináltam, annyi különbséggel, hogy én a kókusztejet felforraltam. Akkor még a kesu-rizs tejszín is kb 85 fokos volt. Egybeöntöttem a kettőt és úgy hűtöttem vissza az előírt 42 fokra. Nem szükséges a forralás, de én szeretem inkább túlbiztosítani a dolgokat. 
Akinek van gépe, mindenképpen próbálja ki. A világ legjobb tejmentes joghurtja. Az eddig kóstolt bolti társai jelenthetnek neki. A gyomornak pedig maga a csoda. Anita köszönöm a receptet és mindent 🤗🤗🤗

Íme a recept: 

És képekkel illusztrálva az elkészítése (ezek már saját fotók): 

Előre leáztatott kesudió. 
A kis edényben lévő ment az épp aktuális joghurthoz való tejszínhez. A többit lecsepegtetve leszárítva zacskóban a fagyasztóba tettem és mindig annyit veszek ki belőle, amennyire épp szükség van. 
Az áztatás kb. 4-6 óra legyen, fél időben cserélni kell a vizet. 


A kimért rizs és kesudió (ebből lesz a tejszín a tejkészítővel elkészítve) 


A recept alapján készül Cereal programon kesudióból, rizsből, pici sóval, kókuszzsírral vízzel a tejszín. 


Az elkészült kesu-rizstejszín: 


6,5 dl tejszín és 6,5 dl Aroy-D kókusztej összefőzve, 1 ek. cukorral, hűtési időszakban: 



42 fokra visszahűtve, ekkor hozzá lehet adni a joghurtkultúrát a kimért és feloldott zselatint. 


Üvegekbe töltöm és mindegyik tetejére pár csepp citromlevet nyomok, lezárom és összerázom. Mehet a gépbe amiben 10 órát tölt el. 


10 óra elteltével a joghurtkészítő gépet kikapcsolom, az üvegeket beteszem a fagyasztóba. Én 3 órát szoktam bent tartani, nekem akkor lesz a legjobb állagú. 

Ha letelt az idő, akkor mehet a sima hűtőbe. 

Kb. 8 napig eláll, az biztos mert már tesztelve van :D de szerintem tovább is, csak arra már nincs ideje. 
Így néz ki készen, azt hiszem sokat nem kell ehhez hozzáfűzni. Tényleg isteni finom, ajánlom mindenkinek. :) 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.