2018. június 27., szerda

Szülinapi torta kakaós mascarponés krémmel

Szülinapi torta kakaós mascarpones krémmel
(gluténmentes, laktózmentes)


A múlt hétvégén ünnepeltük a nagyobbik fiam, Barnus 16-ik születésnapját, neki készült ez a nagyon finom, ám kissé szokatlan mintájú burkolt torta.

Én kb. semmit nem tudtam arról a logóról amit kért rá, (mostmár tudom mi az :D ) de ha ezt szeretné, ez lesz, úgyhogy elkészítettem. A torta az ő kívánsága szerint készült, azzal a krémmel, amit ő szeretett volna. :) 

Burkolás: a torta burkolásához Smartflex Velvet fondantot, a díszítéshez pedig kiscsomagos kész színezett fondantot használtam. 

Nos akkor a recept: 

A piskótához

8 tojás különválasztva
240 gr cukor
240 gr Nutrifree Mix per pane gluténmentes liszt 

A fehérjéhez hozzáadtam a cukrot és kemény habot vertem. A sárgáját elkavartam és hozzáadtam a habhoz, kézzel elkavartam, majd hozzáadtam a  lisztet is. Óvatosan kikevertem.

Kettő darab, 24 cm-es tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral. Az oldalát nem kentem ki. 170 fokra melegítettem elő a sütőt, majd a masszát elfeleztem és a formákba kanalaztam és simítottam. A sütőbe, 2-es rácsra tettem és 40 percre állítottam. A 2-es rács azt jelenti, hogy alulról a második sín. Ez nekem pont jó, így soha nem ég soha nem esik össze szépen sül a piskótatészta. 35 perc után tűpróba! :) 


Miután megsültek, kivettem hagytam hűlni a formában a piskótakarikákat. Majd óvatosan egy műanyag késsel körbevágtam és úgy kapcsoltam le róla a formát. Rácson hagytam tovább hűlni.

A kész piskótákat kettévágtam. 
Lett négy lapom. Én most végül hármat használtam fel, így is pont elég magas lett a torta. 
A negyedik lapot megettük :D a kávé mellé. 

Amíg a piskóta hűlt, elkészítettem a krémet, ami Betti mascarponés kakaós krémje. 
Irtó finom.

Hozzávalók: 

500 gr laktózmentes mascarpone
100 gr porcukor
60 gr Tutti eredeti holland kakaópor
4 dl laktózmentes habtejszín (ebből lehet 5 dl is, én úgy éreztem igényel még egy dl-t) 
2 csomag dr. Oetker habfixáló
2 csomag dr. Oetker zselatin fix 

A mascarponet a porcukorral és a kakaóval és a zselatinnal kikevertem és félretettem. A habot a fixálóval keményre vertem majd a kettőt összekevertem. 

Ezzel betöltöttem a piskótát.


Betettem a hűtőbe hűlni és elkészítettem a morzsakabátot, amihez szükség van: 

250 gr laktózmentes vajra
250 gr porcukorra
Ezt habosra keverjük. 

Miután szépen elsimítottam betettem a tortát a hűtőbe és hagytam pihenni. 



Pár órával később vagy másnap reggel lehet burkolni. Kell neki idő hogy szépen lehűljön a  torta. 

A Smartflex Velvet masszát elvágtam kisebb darabokra, majd átgyúrtam (kb. a felét vettem ki a csomagból) keményítős lapon. Ezután jó nagyra kinyújtottam.  Ezután ráborítottam a tortára a kinyújtott lapot, és a simítóval először a tetejét eldolgoztam aztán kézzel az oldalát besimítottam. Levágtam a felesleget és a végleges formára simítottam. 


Megint visszatettem hűlni a hűtőbe.
A fekete és a piros fondantból kivágtam a mintát és a háromszögeket. A fondantpisztolyból pedig kinyomtam a szegélyt. 

Ehető ragasztóval rögzítettem a mintákat a tortára. Majd megint hűtöttem felhasználásig. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.