2018. november 5., hétfő

Szofi szülinapi tortája

Szofi szülinapi tortája 


Legkisebb keresztlányom 1 éves lett, az ő szülinapjára készült ez a kis csajos torta. :) 

A tészta egy 4 tojásos piskóta lett.

Tünde alapreceptje szerint: 
ahány tojás annyiszor 3 dkg liszt és 3 dkg cukor

Ez a torta 20 cm-es formában készült, én 4 db M-es tojást használtam 120 gr Nutrifree mix per pane lisztet és 120 gr cukrot. 

A tojásokat különválasztottam, a fehérjét a cukorral felvertem, mikor kemény volt a hab akkor egyenként hozzákevertem a sárgáját, majd a lisztet apránként. 
A tortaforma aljába tettem csak sütőpapírt, az oldalára semmit. 

A masszát belesimítottam a formába és 170 fokos sütőbe tettem, 2-es rácsra (alulról a második) majd a sütési időt beállítottam 35-40 percre. Ez változó lehet minden sütő máshogy süt. Én 30 percig nem nyitogatom soha a sütőajtót, 30 perc után tűpróba.

Ha elkészült kiveszem és úgy a formában hűlni hagyom. Mikor kihűlt, valamennyire egy műanyag tompa élű késsel körbelazítom a tésztát. Lecsatolom a forma oldalát és rácsra borítom.

Ha teljesen kihűlt, 3 részre vágom. 

Míg a piskóta hűl, elkészítem a krémet. 

A krém is Tünde receptje, én most az általa megadott mennyiség  felét kevertem ki, mert ez kisebb torta, ebbe elég volt ennyi is :) 

  • 250 gr laktózmentes túró ( én a LIDL túróját használtam, ez nem vizes, kinyomkodni sem kellett) 
  • 50 gr porcukor
  • 1 kis citrom reszelt héja és leve (léből én pár cseppet tettem csak) 
  • fél rúd vanília kikapart belseje vagy vaníliaesszencia (nekem ez volt itthon, ezt tettem bele)
  • 2 dl laktózmentes tejszín (LIDL)
  • 1 tasak dr. Oetker zselatin fix

A túrót villával áttörtem, majd a porcukorral elkevertem, hozzátettem a citromlevet és a héjat, és a vaníliát. Ezt kikevertem. A hideg tejszínt habbá vertem és belekevertem a zselatinfixet. 
A két krémet óvatosan összekevertem. 
A tortát betöltöttem, majd hűtőbe tettem kb. 2 órára. 
Elkészítettem a vajas krémet, ami a fondant burkolat alá megy.

Nem szeretem a vastag vajréteget, ezért vékony morzsakabátot készítettem, amit gondosan körbekentem a tortán. 
Ez a vajas krém 150 gr porcukorból és 150 gr laktózmentes vaj (LIDL) keveréke. Géppel habosra keverem és hagyom kint a pulton kb. negyedórát. Ezután rákenem a tortára.

Ezek után egy éjszakát állt a hűtőben és másnap pedig beburkoltam.
A burkoláshoz Smartflex Velvet fondant-ot használtam, a figurához pedig Smartflex Flowert. 
Ezekkel az anyagokkal nagyon szépen lehet burkolni. Jó, vannak hibák, látom én is, van még mit tanulnom és gyakorolnom.

A díszeket én előző nap készítettem el, és egy papírral bélelt dobozban tároltam felhasználásig. 
A figura elkészítéséhez Smartflexet és Fractal ételfestéket használtam, és a Pinterestről vettem hozzá az elkészítési sémát :) 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.