2018. november 28., szerda

Kefíres kevert

Kefíres kevert 
(gluténmentes és laktózmentes) 


A hétvégén egy nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető sütit csináltam. 
Kefíres kevert a neve, szerintem mindenki ismeri. 
Rizsliszttel elkészíthető, nem igényli a lisztkeveréket. 
Nem szárad ki a benne lévő olaj miatt, és tényleg pikk-pakk készen van. 

Hozzávalók: 

3 pohár rizsliszt
1 sütőpor, 
2 pohár cukor /én spórolós két pohárral mértem/ 
1 pohár olaj, 
1 laktózmentes kefír /Aldiban kapható 175 gr-os/ 
4 db M-es méretű tojás 
2 csapott ek. Tutti eredeti holland kakaópor. A mérce a kefíres pohár. 


A rizslisztet és a sütőport elkevertem. A tojásokat habosra kevertem a cukorral, majd a kefirrel, aztán az olajat is hozzáadtam. Addig kevertem, míg egynemű lett. Utána hozzáadtam a sütőporos rizslisztet. A tészta 3/4 részét beleöntöttem egy sütőpapíros tepsibe /méret 30x30 cm de lehet kicsit kisebb is, akkor magasabb lesz a süti/ a maradékhoz kevertem a 2 csapott ek. kakaóport. 


Kikevertem és a sárga tészta tetejére öntöttem, villával belehúzkodtam. 
175 fokra előmelegített sütőbe tettem, alulról a második rácsra és 35 percig sütöttem. 

30-nál érdemes beleszúrni egy fogpiszkálót, szerintem elég neki annyi is. 
Lehet gyümölcsöt is beletenni, vagy vágott diót, mandulát.













1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.