2014. január 31., péntek

Csokis turbó kifli Limarától - laktóz és tojásmentesen

Csokis turbó kifli Limarától - laktóz és tojásmentesen

Megsütöttem én is a híres turbókiflit, ez NEM gluténmentes, csak laktóz és tojásmentes.... de hamarosan jelentkezem a mindenmentes változattal, már tesztelés alatt van :-) 





Itt található Limara kiflije, ez alapján készítettem el, minimális módosításokkal, némiképp kevesebb lisztet, és abból is tönkölylisztet használtam, és én  8 dkg vajat tettem bele, valamint a tojást elhagytam belőle, ezenkívül kicsit kevesebb élesztőt használtam, valamint a tölteléknél is kimaradt két dolog mert híján voltam a receptben leírt alapanyagnak, de ettől függetlenül tökéletes lett az általam elrakott baracklekvárral is.

Beírom azért az én változatomat:

Hozzávalók a tésztához:

  • 50-55 dkg bio fehér tönkölyliszt
  • csipet só
  • 70 gramm cukor
  • 3 dl langyos laktózmentes tej 
  • 8 dkg olvasztott laktózmentes vaj
  • 3 dkg friss Budafoki élesztő
A töltelék hozzávalói:
  • 120 gramm étcsoki 
  • 2 ek. keserű kakaópor
  • 70 gramm cukor
  • 2 ek. baracklekvár


A kelesztés a sütőben történt 20 percet kelesztettem kacsasütő tálban 35 fokos sütőben letakarva, utána már fogtam is hozzá a formázáshoz. Miután feltekertem az összes kiflit, kb. 15 percig keltek még a mikrosütő  tetején, aztán betoltam a sütőbe. 
A tetejét félidőben tej és olvasztott vaj keverékével kentem meg. Nekem 200 fokon középső rácson 25 percig sültek. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.