2014. január 23., csütörtök

Frankfurti leves glutén és tejmentesen

Frankfurti leves glutén és tejmentesen


Hideg van...csak megérkezett végre a tél...így meleg tartalmas levesre vágytunk...a frankfurtira esett a választás. Az igazi frankfurti leves tejföllel készül, ám alternatív megoldásként rizstej is kerülhet bele, de természetesen aki ehet tejfölt bátran használja :-)

Hozzávalók: 
  • 1 nagy fej kelkáposzta apróra vágva
  • 1 nagy fej vöröshagyma kockára vágva 
  • 3 gerezd pucolt, reszelt fokhagyma
  • 2 kanál Nutri-free rizsliszt, pirospaprika, olaj
  • 1 ek só
  • 1 ek ételízesítő (bio, glutén és na-glutamát mentes)
  • 1 teáskanál majoranna
  • őrölt bors
  • 6 db minivirsli vagy 4 normál méretű (tej és gluténmentes)
  • 4 db nagy krumpli kockára vágva
  • 3 dl rizstej (aki nem tejfehérje-érzékeny használjon 150 gr tejfölt) 
Elővettem egy méretes edényt, mert ebből a hozzávaló mennyiségből jó sok leves lesz :-) ebbe vékony rántást készítettem a rizslisztből az olajjal, mikor szép színt kapott hozzáadtam a vöröshagymát és a fokhagymát, gyorsan átkevertem és a tűzről félrehúzva belekevertem a pirospaprikát is. Folytonos keverés mellett felengedtem vízzel, hozzáadtam a tisztított aprított káposztát, és krumplit, befűszereztem és puhára főztem. Ezután beletettem a felkarikázott virslit, hozzáadtam a rizstejet és még 10 percet főztem. 

A tejfölös változatnál: amikor már puha minden zöldség kb. 150 gr laktózmentes tejfölt pár merőkanál levessel simára keverek és a leveshez adom, felforralom még pár percet főzöm és kész is. 

Tejmentes verzió: 

Tejfölösen:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.