2014. július 12., szombat

Palacsinta tej tojás és gluténmentesen

Palacsinta tej tojás és gluténmentesen 

Eddig nem sütöttem Nutriból palacsintát, most kipróbáltam. Nagyon finom, teljesen búzásra hajazó ruganyos, jóízű palacsintákat kaptam.
Érdemes kipróbálni. 12-13 db lesz belőle.

Hozzávalók:


  • 170 gramm Nutri Free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 80 gramm Nutri-Free Mix Per Dolci sütiliszt
  • 20 gramm mandulaliszt
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • reszelt citromhéj
  • 1 dl mandulás rizstej (Joya)
  • 8 dl szénsavas ásványvíz (5 dl-vel kezdtem majd apránként adagoltam)
  • mokkáskanál sütőpor
A szárazanyagokat összekevertem majd a robotgépet beindítottam beleöntöttem a lisztes keverékbe 5 dl vizet, és a tejet, majd a többi vizet apránként amíg normál palacsintasűrűségű tésztát kaptam. A tésztában nincsen zsíradék. Nekem kellett bele a 8 dl víz. Kókuszolajjal kentem ki a serpenyőt és kisütöttem a palacsintákat.







2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon tetszenek a receptjeid. Azt szeretném kérdezni mi a véleményed a lupinról? Mert mogyoróallergiásokra veszélyes lehet, és a Nutri free lisztek tartalmazhatnak. Vagy milyen liszttel lehet helyettesíteni a Nutri freet, amivel működnek a receptek? Mindenki ezt a lisztet használja leginkább.
    Köszönöm!
    Mónika

    VálaszTörlés
  2. Szia Mónika!
    A Nutri-free Mix Per Pane kenyérliszt, és a Nutri-free Mix Per Dolci süteményliszt minimális lupint tartalmaz, én ugyanis allergiás vagyok a lupinra, és rögtön megérzem. A Schar B Mix lisztet pl. ezért nem használom, mert abban bizony van lupin és rosszul leszek tőle. A NF lisztek zacskóján a felirat is azt jelzi, hogy "nyomokban lupint tartalmazhat", tehát kifejezetten a lisztben nincsen, viszont a gyárban ahol készül, felhasználnak lupint is. A receptjeim kifejezetten NF lisztekre épülnek, nem nagyon használok mást.Tudok hiperérzékeny ételallergiást, aki nem tudja a NF-t használni, ő AnniPanni keverékeket használ, azok lupinmentesek...viszont nem tudok róla nyilatkozni, hogy milyen liszt mert én még nem próbáltam, így azt sem hogy működnének -e vele a receptek. A Nutri-free azért is jó választás, mert ez hasonlít legjobban a búzaliszt állagára, így könnyű vele dolgozni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.