2014. július 1., kedd

Sonkás-zöldséges rakott karfiol

Sonkás zöldséges rakott karfiol

Nyár van meleg van, lusta vagyok még a boltba menni is...darált húsom nem volt, de füstölt sonkám igen... és vasárnap a piacon bevásároltam zöldségekből, így az volt itthon elég :-) így született ez a gyors ebéd. 

Hozzávalók:

  • 1 fej megmosott rózsákra szedett karfiol
  • 150 gramm füstölt sonka szeletelve kockára vágva (én a LIDL feketeerdő sonkát használtam fel).
  • 2 db répa tisztítva 
  • 1 db cukkini tisztítva kockára vágva
  • 1 adag párolt rizs (nekem ez tegnapról maradt)
  • petrezselyem
  • 2 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 fej hagyma
  • 1 dl rizstejszín
  • Violife olvadós növényi sajt
  • gm zsemlemorzsa
A karfiolt és a répát megfőztem sós vízben. Ha nincs maradék rizs, akkor ezt is egyidejűleg elkészítjük. Közben lepároltam a cukkinit is, kiszedtem félretettem, a serpenyőben az apróra vágott sonkát lesütöttem, hozzáadtam a hagymát, fokhagymát, és végül a zöldpetrezselymet. Egy tűzálló tálat kikentem vékonyan margarinnal, leszórtam a gm zsemlemorzsával, belefektettem a karfiolokat, rá a rizst, a répát, a cukkinit, majd a hagymás-sonkát leöntöttem rizstejszínnel, és ráreszeltem a Violife-ot. 20 percet sütöttem 200 fokon. 

Megjegyzés: Aki nem allergiás a tejfehérjére sima sajttal készítse, rizstej helyett tejföllel elkevert tojással öntse le sütés előtt. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.