2014. november 13., csütörtök

Minibagettek gluténmentesen

Minibagettek gluténmentesen

Régen nem sütöttem már minibagettet, pedig amikor elkezdtem gluténmentes  pékárut "gyártani" magamnak, ezzel kezdtem. 
Ma elővettem a bagett sütő lemezt és nekiláttam.

A tésztával nem babráltam sokat, a kifli tésztájából készítettem, annyi változtatással, hogy mivel ez formában sül, és nem kell tekerni, így mehet hozzá több víz, 10 ml-vel többet adtam hozzá mint a kiflihez, tehát 230 helyett 240 ml került bele.

Hozzávalók 6 db-hoz:

Az élesztőt a szokásos módon kézmeleg vízben, a cukorral felfuttattam. Kimértem a szárazanyagot és összekevertem, beleöntöttem az élesztőt, majd a robotgépet beindítottam, közben hozzáadtam az olajat is. Mikor szép egynemű lett a tészta (ez nem fog összeállni gombóccá, sűrűbb nokedliszerű marad) egy ecsettel leolajoztam a kezem, és olajos kézzel 6 db hosszúkás minibagettet formáztam, amit sütőpapír csíkokkal kibélelt bagett-sütő lemezre fektettem. Bevágtam a tetejüket, majd 
1 órát kelt 40 fokos sütőben. Ezután vékonyan leolajoztam, és 185 fokon 30 perc alatt megsütöttem. 
Nagyon finom puha péksütiket sikerült sütni :-)




Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészség Market biztosítja! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.